Pale malt i bock / maibock?

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Har nyleg smakt maibocken eg brygga rett før jul. Den var ganske så god "allereie". Har aldri smakt ein "kommersiell versjon" av maibock før, men min versjon minner meg i alle fall om bock-øl. Men der var eitt eller anna (edit: søtleg) med smaken som eg ikkje likte. Kan det vere dms frå pilsmalten? Må seie at eg tvilar sidan eg hadde rullande kok i 90 minutt, dessutan gjekk kjølinga unna på ca 20 minutt. Eg mistenker difor at dette er smaken på pilsmalten som var nytta. (Heidelberg pilsmalt frå bryggselv: http://www.bryggselv.no/products/pilsner-malt-heidelberg-ekstra-lys-bm) Mistanken kjem fordi eg syntes smaken minte meg mykje om tradisjonsbrygga kornøl frå Sunnmøre (kønnjøl). No har eg ikkje så mykje imot slike øl, det er berre det at eg set meir pris på andre øl.

Beskrivinga mi av smaken er svært mangelfull. Meg eg lever likevel i håpet om at nokon har erfaringar å bidra med. Det er i alle fall garantert at det ikkje er siste gong eg bryggar ein maibock!

Edit: kan hende kjem smaken pga for kort lagring? Den har stått på kaldlagring i 5-6 veker.
 
Jeg har brukt mye delberg, og det er med den type malt jeg har fått brygg til å smake "minst"med.
Men i en bock har man jo gjærne en del munich. Og denne gir maltsmak.
Jeg regner med at det er maltsødme du smaker og ikke restsødme etter dårlig utgjæring. Hva slags gjær og gjæringsforløp du har hatt har også mye å si for hvordan maltsødmen i vørteren blir i det ferdige brygget.
 
Jeg har en maibock stående til gjæring med samme heidelberg malt, har brukt denne i andre øl uten å merke noe smak som du beskriver...
Jeg skal si ifra hvis maibocken min får en lignende smak, men som Bernts sier tror jeg mer at sødmen kommer fra munich-malten..
 
Ikkje usannsynleg det kjem av munchenmalten. Brukte den lyse på 15 EBC, både fordi oppskrifta sa det og fordi denne smakte nydeleg av "søtkjeks" då eg smakte nokre korn. Har forresten ståande tradisjonell bock med ca 1/3 kvar av pils, munchen 15 og 25. Syntes den ikkje hadde denne søtsmaken eg kjente frå maibocken, men dette var ved flasking.

Brukte WLP 833 German bock gjær, mengde etter MrMalty. Oksygenerte med drill og mørtelblandar (sjølsagt sterilisert) i ca 5 min. OG 1.072. Starta gjæring på 7 grader. Steig naturleg til 10 der det vart halde siste 23-24 dagane. (Gjærer i kjøleskap med STC-1000 og frostvakt frå Biltema.) FG 1.018 (spot on på stipulert FG) etter 14 dagars gjæring. Så bør ikkje vere noko med gjæringsforløpet.
 
jeg tipper, uten at jeg vet, at du har gått på samme smell som meg. Hvis du dropper1 rør i 4 liters vørter så blir det bra øl, men hvis du dropper en oppdyrket vørter si 2 liter oppgangen 2 ganger i en 10 liters vørter så smaker det hoggorm? Jeg tenkér med en gang oksygen muligens lav viabilitiy eller at gjærcellene har fått for lite næring. Jeg har hatt problemet, spesielt når jeg repitcher eller hvis jeg dyrker stort opp. Det triste er at folk gidder å stille til nm med en vørter på 4 liter som er så enkelt å kontrollere. Det er latterlig enkelt å treffe på og fg whatever invitro, gidd heller å stille på en batch på 30+ liter:)
 
Tilbake
Topp