Jeg har kommet inn på tanken om å meske i stekeovnen. Jeg ser for meg at det er ganske optimalt. Med et digitalt termometer (eller to) i mesken, pluss ett i ovnsrommet vil jeg kunne å stålkontroll på mesketemperaturen! Det vil også gi rom for å forlate prosessen i mye større grad enn der jeg er nå. I en situasjon der temperaturen ikke synker, går det an å meske for lenge?
For å få dette til bør jeg ideelt sett bruke en beholder med kvadratisk bunn. Jeg har sett slikt i stål på storkjøkken, men vet ikke hva det heter eller hvor jeg skal få fatt i det. Det hadde for så vidt vært helt ok med plast også, så lenge den er av matvarekvalitet, men det er jeg heller ikke sikker på hvor jeg finner i riktig størrelse og fasong.
Ovenen har utnyttbar plass pr. følgende mål:
37 dyp, 40 bed, 24 høy
Dette gir et rom på 35 liter. For mitt bruk vil en dunk på 25-30 liter være ganske optimalt. Det vil fint dekke dagens behov, samt gi litt rom å vokse inn i.
Hvor mye vekt tåler egentlig en stekeovn?
For å få dette til bør jeg ideelt sett bruke en beholder med kvadratisk bunn. Jeg har sett slikt i stål på storkjøkken, men vet ikke hva det heter eller hvor jeg skal få fatt i det. Det hadde for så vidt vært helt ok med plast også, så lenge den er av matvarekvalitet, men det er jeg heller ikke sikker på hvor jeg finner i riktig størrelse og fasong.
Ovenen har utnyttbar plass pr. følgende mål:
37 dyp, 40 bed, 24 høy
Dette gir et rom på 35 liter. For mitt bruk vil en dunk på 25-30 liter være ganske optimalt. Det vil fint dekke dagens behov, samt gi litt rom å vokse inn i.
Hvor mye vekt tåler egentlig en stekeovn?