Pbw i oppvaskmaskin

Hei!

Har egen oppvaskmaskin til å vaske flasker og kar. Lurer på om jeg skal begynne å vaske ølglassa mine der og for å slippe å vaske for hånd når det har vært brukt mange.

Kan det ha noe for seg å bruke pbw i oppvaskmaskinen. Mener å huske å ha lest noe her på forumet om skepsis til oppvaskmaskinmiddel... Eller er det i grunn bare fett man vil unngå?

Med hilsen
Arne Horrigmo

PBW er vel kun et sterkere konsentrert oppvaskmiddel? så skulle vel bare være å kjøre på det. Er vel glansemiddelet som er uønsket har jeg forstått det rett.

Er mange som bruker oppvaskmaskin pulver til å rengjøre utstyret med istede for PBW

Kan det ha noe for seg å bruke pbw i oppvaskmaskinen. Mener å huske å ha lest noe her på forumet om skepsis til oppvaskmaskinmiddel... Eller er det i grunn bare fett man vil unngå?
Den som leter her på forumet finner skepsis til det meste. Jeg ser ingen grunn til at oppvaskmaskinmiddel skulle være problematisk for å vaske ølglass.

PBW er vel, først og fremst, egnet for bløtlegging?

Jeg bruker billigst mulig oppvaskpulver uten glansemiddel. funker bra nok. er jeg ikke helt fornøyd etter en runde så kjører jeg bare en gang til, men det er ikke ofte jeg gjør.

Da fortsetter jeg i samme tralten med oppvaskmaskinpulver. (Ser forresten at tråden kanskje er i feil kategori, men klarte verken flytte den eller slette den)

Vasker mine ølglass alene i oppvaskmaskin med PBW på høyeste temperatur. Funker fint hos meg.
Sørger for at vasken før har blitt kjørt på høyeste temp.. For sikkerhets skyld

edit: renser filteret før vask også

Vasker mine ølglass alene i oppvaskmaskin med PBW på høyeste temperatur. Funker fint hos meg.
Sørger for at vasken før har vært på 75C.. For sikkerhets skyld

Hvorfor har du valgt pbw istedet for oppvaskmaskin pulver til glass egentlig?

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Har vel fått det for meg at det er bedre ølmessig for glassene enn oppvaskmaskinpulver (ingen kilder). Tidligere har jeg vasket glassene i pbw for hånd, men sendte mail til produsenten og spurte om det var dishwasher safe.

Jeg drev og søkte på emnet selv også, og kom over en forum post hvor de sammenlignet innholdet i pbw og billigste sort oppvaskmaskin pulver, og viste seg at innholdet er det samme, og at pbw bare var mer konsentrert. Gjelder selvfølgelig ikke tablettene som også inneholder glansemiddel

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Tilbake
Topp