Pentrypumpe fra Biltema

Ser flere bruker denne, nå går den ut av sortimentet og er derfor sykt billig.

kjøpte to, men får ingen av dem til å gjøre annet enn å «pulsere». Tips?
6449C270-9141-4A79-9A74-EE7E5B1D0603.png
 
Bruker omformer som leverer 12v, er en gammel PC lader. Har målt med multimeter at det er 12v ut.
Hva bruker de som får denne pumpa til å virke?
 
12V DC og ikke 12V AC?

Hvis det er DC på strømforsyningen må du passe på polariteten, pluss mot pluss...

Også må du sjekke at det faktisk er en strømforsyning og ikke en ren lader.
 
Jeg trodde pentrypumper skulle pulsere. Husker det fra båter som hadde disse installert. De har en trykk-bryter, når trykket synker, skruers pumpen på - og når trykket er over en grense, skrues pumpen av.
Passer bra på glass-skyllere man ofte har ved siden av tappetårn.
 
Bruker omformer som leverer 12v, er en gammel PC lader. Har målt med multimeter at det er 12v ut.
Hva bruker de som får denne pumpa til å virke?
Har du sjekka om den gir nok watt i forhold til hva pumpa trenger, det lugger ofte hvis omformeren har for lav watt. Eller gir for lite strøm heter det vel.
 
Jeg trodde pentrypumper skulle pulsere. Husker det fra båter som hadde disse installert. De har en trykk-bryter, når trykket synker, skruers pumpen på - og når trykket er over en grense, skrues pumpen av.
Passer bra på glass-skyllere man ofte har ved siden av tappetårn.
Heter ikke det en trykkvannspumpe og er et annet produkt?
 
Ja, fleste treff indikerer at de skal pulsere (fra båtforum). Er det 12V 3A så er det nok en strømforsyning til en ekstern harddisk eller lignende og ikke en lader. (F.eks er laptop svært sjelden noe særlig under 19v, og sjelden under 45w)
 
Her er to eksempler på bruk av samme pumpa i bryggeoppsett. Begge er hentat fra dette forumet.
Hvis noen av de som har brukt pumpa kan svare hadde det vært flott.
10F7BECB-2D41-420A-B214-6546CA8FEEAC.png72307F97-DF6C-4137-8306-085DF9EDAC54.png
 
Jeg har brukt samme i karboneringsvannbadet mitt (altså bare vann) og den konka rimelig fort. Men den pumpet, og pulserte ikke. Rimelig sikker på at det var samme som TS linker til.
 
Tilbake
Topp