ph sour suzie

noen som vet ph på sour suzy? tenkte å prøve å brygge en surøl, og ha den som referanse har bare kjøpt strips som gikk ned til 3.8, den gikk under det. må jo gå an uten å kjøpe digitalt første gang en skal gjøre det:p verker selvfølgelig i gadgetfingeren, men prøver å stå imot...
 
Hvis du har batterivann så kanskje du kan blande ut med for å få pH opp ett helt knepp for å måle. F.eks 10ml øl til 90ml batterivann. Hvis pH'en er 2.8 i ølet så skulle vel det i teorien vise 3.8 på strips.
 
noen som vet ph på sour suzy? tenkte å prøve å brygge en surøl, og ha den som referanse har bare kjøpt strips som gikk ned til 3.8, den gikk under det. må jo gå an uten å kjøpe digitalt første gang en skal gjøre det:p verker selvfølgelig i gadgetfingeren, men prøver å stå imot...
Vet ikke pH på den, men kan anbefale Lallemand Philly Sour som gir surøl uten noen ekstra steg. Med den kontrollerer man imidlertid ikke pH, men ender opp mellom pH 3.2 og 3.5. Noen synes det er for lite surt, men jeg synes mitt første forsøk som endte på pH 3.26 var akkurat passe.

Jeg kan måle pH om jeg finner Sour Suzy i en butikk ila. nærmeste framtid.
 
noen som vet ph på sour suzy? tenkte å prøve å brygge en surøl, og ha den som referanse har bare kjøpt strips som gikk ned til 3.8, den gikk under det. må jo gå an uten å kjøpe digitalt første gang en skal gjøre det:p verker selvfølgelig i gadgetfingeren, men prøver å stå imot...
pH 3.48 måler jeg. Det stemmer med smaken som er noe mindre sur enn min egen BW, og må også si jeg nå syntes Sour Suzy virket litt tynn/utvannet (kun smakt en gang tidligere før jeg brygget min egen). Min BW var riktignok en halv prosent sterkere og gitt litt ekstra smak med Citra i hopstand.
IMG_2287.JPG
 
Tilbake
Topp