PID- instillinger (REX C-100)

Jeg holder på med å lage meg et HERMS- oppsett, og har i den forbindelse kjøpt meg en PID fra e-bay. PID'en heter REX C-100 (modellnummer C100FK02-V*AN), og bruksanvisninga til denne er på et merkelig engelsk- lignende språk. Siden jeg aldri har brukt en PID før, lurer jeg på om det er noen som har en forklaring til hvilke innstillinger jeg skal ha. Det som fulgte med var en k- sensor, men jeg har kjøpt en PT 100 med gjenger som jeg kan sette inn i en 1/2" T- kobling. Problemet er at da jeg skulle sette innstillingene til at det var en slik sensor, kunne jeg ikke sette SV høyere en 40. Jeg er jo ikke helt sikker på at jeg har koblet PT 100 riktig til PID'en, men det ser ut til at den måler riktig temperatur. Er det noen som har en REX C-100 som kan hjelpe meg med dette, eventuelt gi meg et tips til en god bruksanvisning på nett? Jeg har søkt på forumet, men har ikke funnet noen tråd som svarer på det jeg lurer på.
 
Det problemet med at den set 40 som maks etter at du bytta til PT-100 er at du no har ein givar som er meir nøyaktig, og bedre oppløysing, så PID'en flytta komma slik at du får med ein desimal i avlesinga. Det den ikkje gjer automatisk er å justera min/maks, slik at det som var 400 med k-typ er blitt til 40,0 med PT-100.

Ta ein kikk her: http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,7322.0.html er ikkje heilt lik men menyane er ganske like. Spør igjen om du ikkje finn ut av det.
 
Jeg er fortsatt forvirret etter å ha lest tråden:) Er det mulig å forandre SV, slik at den kan settes til den mesketemperaturen jeg ønsker? Klarte ikke å finne det ut ved å lese tråden og instruksjons- manualen som var vedlagt. Vil jeg ikke kunne bruke denne PID'en til styring av mesketemperatur?
 
Ser at linken til .pdf'en er død. Sikkert etter eit av forum-krasja som har vore tidlegare. Legg ved instruksjonsmanualen her. Du må følge manualen og inn i menyane til du finn "SLH", endre denne til det du vil skal vere den høgaste verdien som skal vere mogeleg å legge inn som SV.
 

Vedlegg

  • CD-101-Instruction-Manul-including-PV-adjustment.pdf
    943,6 KB · Sett: 81
Takk for hjelpen, Protto! Nå fikk jeg det til. I ettertid ser jeg jo at det var ganske enkelt, men nå funker det i hvert fall:)
 
Tilbake
Topp