PID med programmerbare steg?

Vet jeg har sett noen nevne en pid her før hvor man kan progge inn alle meskestegene men husker ikke hvor.

Noen som vet?

Finnes ikke denne på Ebay til en billigere penge? hvilke SSR brukes og hvilke varmeelement anbefales for 3000W?

Altec PC410 ser ok ut på papiret. MEN , de som selges på ebay/ali er kopier som er sterkt vingeklippet i programvaren. Kan ikke ha Pt100. Kun K føler. Og pc interfacet er ogå redusert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvilke SSR anbefales? Skal bruke 230V til styring av varmeelement og pumpe?
Lurer også på hvilken pid dere anbefaler der man ikke trenger steg?

HS

har 2 av disse,fungerer fint di..Har utgang for å styre SSR
http://www.ebay.com/itm/220V-AC-Dua...600777?hash=item3aba3c0cc9:g:2-MAAOxyRhBS1g1W

SSR så er det mange på ebay.. se stter spec. 24V-380V 40A 250V SSR-40 DA Solid State Relay Module 3-32V DC To AC + kjøleribben

PT100 er det verre med,har prøvd en billig fra ebay men den sviktet ganske kjapt..fikk tak i noen som brukes offshore..

Til styring av pumpe skulle en bryter holde..
Se hva du finner her:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...S0&_nkw=Rotary+Cam+Changeover+Switch&_sacat=0

Sist redigert:
Har noen erfaring med SYL2352P?

Er den grei å bruke, etter at man har satt seg inni hvordan man må progge den?

Det jeg tenker på er:

Jeg starter bryggeriet på timer, innmesk-temp skal bli holdt til jeg gidder å møte opp i bryggeriet, så kan jeg selv starte et program. Dette burde vel være mulig?

Såvidt jeg har skjønt så kan man greit programmere hvor lang tid selve rampene skal ta. Og så kan man også legge inn litt "deviation". Type at den starter ikke et nytt steg på akkurat f.eks 62 grader, men den kan starte timeren på f.eks 59.5. Dette virker genialt siden de siste få null komma gradene gjerne tar litt tid når varmelementet ikke fyrer 100% lengre. Stemmer dette? Jeg tror det stemmer ut fra hva jeg har lest i manualen.

Syl2352p har jeg hatt. Virker slik som du beskriver.
Litt forvirrende å programmere stegene. Hvis man tegner opp kurven man ønsker blir det lettere.

Sent from my iPad using Tapatalk

Syl2352p har jeg hatt. Virker slik som du beskriver.
Litt forvirrende å programmere stegene. Hvis man tegner opp kurven man ønsker blir det lettere.

Hvorfor hatt du den ikke lengre? Ser for meg at det er litt som å progge en Stc 1000+

Sent from my iPad using Tapatalk

Kan man progge den til å bruke ti min fra f.eks 62 til 65 grader?
Det var et vanskelig spørsmål, og er vel veldig opp til mengde og varmekilde. Den kan justere effekt, og da skulle vel det gå ann å beregne seg frem til 10 min. Den styrer også pumpa di om du ønsker det.

Det var et vanskelig spørsmål, og er vel veldig opp til mengde og varmekilde. Den kan justere effekt, og da skulle vel det gå ann å beregne seg frem til 10 min. Den styrer også pumpa di om du ønsker det.

Joda, men det er vel not the same. Dessuten ville jeg aldri byttet ut oppsettet mitt med en sånn automatisk maskin.

Det er vel ikke en maskin akkurat, det er en liten styringsenhet, temperatur, effekt og pumpe. Litt som ssr, pid og pumpestyringsdings. Grunnen for at jeg gikk for den var at jeg slapp å begi meg ut på el-timg og programerimgstimg jeg ikke kan. Men det er kanskje en del av sjarmen!

Tilbake
Topp