Signal
Norbrygg-medlem
Jeg satte et vrygg nå i kveld, og når klokka har passert 23 på en onsdag og senga kaller så gjørman dumme ting. Forhåpentligvis ikke alt for dumme. Jeg laget en weiss sak og kjølte i vei med de isbitene jeg hadde. Litt for lite kar ig få isbiter ga dårlig kjøling. Blandet opp vørter etter kok til rett volum, 23l, men temp var fortsatt for høy. Lot alt stå utendørs i 14 grader, men det tok lang tid.
Når temp var 31 så ga jeg opp og hadde i gjær, wb-06. Produktarket sier rehydrering på 27 +- 3, så da er jeg på +4. Satte dunken i kjellerboden og håper temp der er ok. Ønsker meg 18 grader, men blir nok 20-21 i rommet, og gjæring høyere. Blir banansmak da, ok, men vil gjæra klare seg? Hatt i næring og rehydrerte lenge. Var aktivitet i glasset.
Må fikse en kjøler og gjæringsskap. :|
Når temp var 31 så ga jeg opp og hadde i gjær, wb-06. Produktarket sier rehydrering på 27 +- 3, så da er jeg på +4. Satte dunken i kjellerboden og håper temp der er ok. Ønsker meg 18 grader, men blir nok 20-21 i rommet, og gjæring høyere. Blir banansmak da, ok, men vil gjæra klare seg? Hatt i næring og rehydrerte lenge. Var aktivitet i glasset.
Må fikse en kjøler og gjæringsskap. :|