Podcast om ølbrygging

Eduard

Norbrygg-medlem
denne siden finner du Podcasts om brygging. Det skulle visst være mulig å nedlaste dem, men det har jeg ikke prøvd ennå.

VideoPodcastGrab.jpg

Eduard
:samenvol:
 
The Brewing Network er helt genialt. Både informativt og morsomt, holdt på et år nå og ALT ligger lagret som mp3.
 
Nå har Can You Brew It-episoden med Nøgne Ø Porter blitt tilgjengelig for nedlasting på The Brewing Network:

http://thebrewingnetwork.com/shows/622
 
Basic Brewing podcastene i videoformat går tilbake til 2006 tror jeg og er veldig morsomme - hjemmelaget til tusen og ganske charmerende.  De funker fint i iTunes/iPod/Phone og er daglig til stor glede for minst en passasjer med iPhone på Gjøvikbanen :)
 
Har vore på utkikk etter øl å klone, men dei som har vore til nå på CYBI er ikkje meg bekjent tilgjengelig i Norge. Men plutselig er det to øl frå Nøggni-a. Supert, skal klone porteren og #100. Det blir sikker ein utfordring å få utgjæring frå 98 OG ti 18 FG, ellers virket oppskriftene greie. Einaste ulempen er at ein ikkje kan delta i NM med dei (lite teit å vinne med oppskrift frå Nøggni-a når førstepremien er å få ølet brygget der da he he).
Eg ser også fram til den nye boka om gjær frå Jamil.

Skål
Tore
 
James Spencer i Basic Brewing har lært seg å uttale Nøgne Ø, og intervjuer Jan Halvor Fjeld om brygging, Speidel, Two Captains og Nøgne Ø i siste sending av Basic Brewing Radio:
http://itunes.apple.com/no/podcast/04-21-11-jan-halvor-fjeld/id75092679?i=93296864
 
Og (mp3): en viss Kim Üdland snakker på Basic Brewing om über-IPA med 1 kg humle på 20 liter øl. Høres kjent ut.

Edit: Forresten en interessant podcast om humle og IBU.
 
Kjetil S skrev:
Og (mp3): en viss Kim Üdland snakker på Basic Brewing om über-IPA med 1 kg humle på 20 liter øl. Høres kjent ut.

Edit: Forresten en interessant podcast om humle og IBU.

Hehe. Ikke "Üdland" men "Üüüdland". Et meget interessant program.
 
Kim Üüüdland -  :fyflate:

Brewing TV var bedre før. Føler det er mer om bryggerne og bryggeriene og mindre om selve bryggingen.
 
Ikke helt Podcast, men har liggende noen mp3 lydbøker:

Brewmasters Art. The History and science of beermaking (Charles Bamforth) (Mye å lære av denne).

Beer is the proof that God loves us. (Charles Bamforth) (Fornøyelig lytting).

Elemental Matters. An introduction to chemistry. (Noe tung materie).

Har også laget noen TextToSpeech-filer, noen er OK, mens andre er noe vanskeligere å henge med på.
Svært avhengig av hvor godt man forstår Engelsk.

Send meg  epost, så kan tilgang gis til DropBox folderen.

atleaamodt@gmail.com
 
Tilbake
Topp