Portabel Corneliusfat løsning

I tillegg er jeg villig til å betale en god del for den servicen og sikkerheten bryggerbutikkene yter når ting går i stykker.
Det er et argument som jeg kan skjønne og er enig i, men det er ikke verd 700,- på noe så primitivt som en CO2 flaske.

Når du skal ned dit i alle fall blir det sikkert mye billigere frakt ja, samt at du slipper mva og gebyr osv, men jeg sjekka - for co2-flaske var det vel 41€ det stod i frakt, så da er du oppe i ca 800kr, pluss mva så er du på 1000, og en hundrelapp eller to i postens utpresningsgebyr, så er ikke forskjellen så stor lenger hvis man skal ha det tilsendt

Nei flaskene kjøper jeg ombygd hos en brannvernkar. Ca 900-1000 for ferdig trykktesta og fyllt 6kgsflaske.

Biltema har en co2pumpe for sykler til 16(?)g patroner. Funker som bare det. Billig regulatorløsning, relativt dyr gass. Dog...man får små patroner temmelig rimelig på ebay..

Link til 16g patroner som, inkludert frakt, blir billigere enn de latterlig dyre fra bryggselv?

Ventiladapter nr 3 fra venstre, 5 cm biltemaslange, over på en gass inn hurtogkobling til cornyfatet. Lagd på 3 min.

Nei flaskene kjøper jeg ombygd hos en brannvernkar. Ca 900-1000 for ferdig trykktesta og fyllt 6kgsflaske.

Det var billig. Ernst Nilsen tar 1200 for en fylt 6kg. Men, kvaliteten på disse er milevis over det de selger på bryggerisjappene. Jeg hadde kjøpte en brukt 6kg som stammet fra Petit. Tok den på E.N for påfylling, men fant ut at ventilen var lekk. Måtte bytte ut det tynne skrammelet.

E.N sine ventiler er dobbelt så tykke som den som satt på flaska fra Petit. Endte opp på samme pris som om jeg bare hadde kjøpt ei flaske på E.N. Men, den ser mye penere ut da, ingen flassende gule klistremerker som du får på de ombygde brannslukkerne:)

Med frakt blir det billigere å kjøpe den i butikk i norge. http://www.bryggselv.no/products/c02-picnic-

10 pk med 16g Co2 til 149,- på Bryggeland.

http://bryggeland.no/co2-patron-10pk-10x16g.html
Disse er uten gjenger, og nederst på siden står det "OBS. Passer ikke til "Ut på Tur" Co2 disp. for Corneliusfat"
Men, det kan gå bra, bare tuppen på patronene er smale nok.

Har en slik "ut på tur" sak som jeg kjøpte brukt. Den har gjenger for patronen innvendig, men når jeg fikk den satt det en tom patron uten gjenger inni. Håndtaket på holderen skrus fast utenpå patronen og holder den på plass.
Både dispenseren og patronen var forøvrig laget av "Genuine Innovations"

Tilbake
Topp