PT100 RTD - STØY - nokon ekspertar på slikt her på forumet?

katla

 
Har omsider fått kopla opp PT100 , PID og SSR - (alle frå Auberins) som styrer min elektriske kjele .    Dette er montert på undersida av kjelen.    Varmelementet i kjelen er under botnen.  Det er kort avstand frå varmeelementet til PT100 sensoren (8-10 cm).    Når væska i kjelen  nærmar seg SET temperatur begynner temperaturmålingane å bli "gaga" - dei går opp/ned 2-3 grader - 3-4 gonger i sekundet. Samstundes kjører PID SSR på/av.  Første tenkte eg at PID eller temperatutsensor kanskje var i uorden - så eg bytte ut begge - men det er fortsatt jojo-temperaturmåling.  Etter å ha lest litt på FAQen til Auberins ser eg at det er mogleg det er varmelementet som kanskje støyar signalet frå temperatursensor .

Alternativ 1:
a) Ledningen til temp.sensor er ikkje støyisolert på noko måte - fins det mon tru strømper ein kan tre utanpå?    Skal den isåfall jordast?

b) Kan ein korta inn ledningen ? (på Auberins FAQ verkar det som å vera problematisk å forlengja ledningen så det er kanskje det same om ein forkortar ledningen?…)

Bilete av den blanke kokaren som er utgangspunkt er her:  http://www.cateringcentreuk.co.uk/bmz_cache/a/a0ed2cb882b1771da14c3cdf0992ff5c.image.408x550.jpg

Bilete frå undersida før eg har bytt ut termostat og sikringar med PID/SSR or PT100. http://i924.photobucket.com/albums/ad90/sven9999/C30STHF/DSCF0044croppedandscaled.jpg .  Eg har montert PID der termostatkontrollen er og så har eg skrudd SSR med kjøleribba på veggen ved sida av den og på andre sida har eg bora hol i tanken på undersida - ytterst ved veggen og installert PID.

Alternativ 2: er å laga ein boks på utsida. isåfall må også PT100 på utsida og då er det vel naturleg å montera den inline i ein T der ein hentar ut væske til pumpa som skal sirkulera under mesking.

a) Nokon som har funne PT100 som kan skruast inn i 1/2" T ? Det står M14 på Auberins PT100 og det er vel noko anna enn NPT og våre europeiske koblingar. 
 
På treleder pt100 sensor skal det gå greit å korte inn, eller skjøte på kabelen.
Mulig det er støy, og en skjerm kunne vært lurt, er den ikke skjermet originalt, kan du tre en skjermstrømpe utenpå.
Skjermen jordes ved sensoren, men ikke ved instrumentet.
Jeg ville absolutt anbefalt at sensoren er koblet så den føler tempen på vesken, og ikke kjelen.
Den originale mekaniske termostaten er en enorm støykilde, og burde fjernes helt.
Ellers må jo pid'en tunes med autotune også for å fungere som tenkt.
 
magne1972 skrev:
Mulig det er støy, og en skjerm kunne vært lurt, er den ikke skjermet originalt, kan du tre en skjermstrømpe utenpå.
Den originale mekaniske termostaten er en enorm støykilde, og burde fjernes helt.

takk for svar!

Alt det originale er borte - unnataket er varmelementet.  Det er bora hol til sensoren og den måler varmen i væska - rett ved uttaket til pumpe.   

Får søkja etter nokon som har skjermstrømpe .
 
For å prøve om det hjelper å skjerme kabelen, kan du midlertidig pakke kabelen inn med alufolie....
 
magne1972 skrev:
For å prøve om det hjelper å skjerme kabelen, kan du midlertidig pakke kabelen inn med alufolie....

Kabel er korta inn - er nå 20 cm lang.  Så har eg fått skjermstrømpe på den som er jorda i PID enden.  Einaste resultatet er at no går temperaturmålinga amok frå starten av.  Så då blir det å eliminera del for del for å sjå kva det kan vera.

Eg koblar eg ut varmelementet :  Det er fortsatt jojo-måling.

Så kuttar eg jordinga på skjermstrømpe.  Då ordnar det seg!!!  Og det er supert for då slepp eg kanskje å ha ein ekstern boks. 
 
...og pid,en er satt opp til pt-100 og ikkje termokoplar? Alt rett kobla? Tvilar sterkt på at det er eit støyproblem.
Kontroller temperaturen mot eit termometer som virkar i isvatn og kokandes.
 
Som Gustavf nevner så lukter dette som jordingsproblematikk. Det kan hende at du har en potensialforsjell mellom varmelement og pt100/ssr. dette forskyver verdien du leser ut på pid. når pid slår av lasten vil du så lese ut riktig verdi på pid. Er det forbindelse mellom jordingen på PID og på jordingen på varmeelementet? Er det forbindelse mellom signalkablene og jord på PT100?
 
nordtvedt skrev:
Som Gustavf nevner så lukter dette som jordingsproblematikk. Det kan hende at du har en potensialforsjell mellom varmelement og pt100/ssr. dette forskyver verdien du leser ut på pid. når pid slår av lasten vil du så lese ut riktig verdi på pid. Er det forbindelse mellom jordingen på PID og på jordingen på varmeelementet? Er det forbindelse mellom signalkablene og jord på PT100?

Kan ikkje sjå at det er noko tilkobling for jord på PID.    Det er ikkje noko forbindelse mellom signalkablane og jord på PT100.  Og ser heller ikkje noko jordtilkopling på SSR.  Eg får gjera litt fleire testar og sjå om problemet kjem tilbake.   
 
Jeg forlenget min ved å lodde sammen ledninger. Det likte den ikke. Da ble det også jojo. Da jeg tvinnet ledningene sammen gikk det helt greit. Dette viser at det skal lite til før den mistrives.
Kan jo også være at du rett og slett har vært uheldig, og fått en pt100 som ikke fungerer som den skal.
Har du noen ekstra, så du kan få sjekket?
Hvis ikke kan jeg hjelpe deg.
Sender PM.
 
Hvis det var et støyproblem burde du hatt det hele tiden, ikke bare når du nærmer deg SET-temp'en. Hvis den ellers ser ut til å vise riktig temp, er det neppe sensoren heller.
Jeg ville ha sjekket at PID'en er riktig konfigurert, til Pt100 og med autotune. Sjekk også at sensoren er koblet riktig til PID. Bruk alle tre lederne, da kompenserer den for ledningsmotstanden, og det burde da heller ikke være noe problem å forlenge/forkorte ledningen så lenge du gjør alle tre omtrent like lange. Kanskje alt egentlig er OK, at det er PID'ens måte å finjustere på når den nærmer seg SET?
 
Dag skrev:
Hvis det var et støyproblem burde du hatt det hele tiden, ikke bare når du nærmer deg SET-temp'en. Hvis den ellers ser ut til å vise riktig temp, er det neppe sensoren heller.
Jeg ville ha sjekket at PID'en er riktig konfigurert, til Pt100 og med autotune. Sjekk også at sensoren er koblet riktig til PID. Bruk alle tre lederne, da kompenserer den for ledningsmotstanden, og det burde da heller ikke være noe problem å forlenge/forkorte ledningen så lenge du gjør alle tre omtrent like lange. Kanskje alt egentlig er OK, at det er PID'ens måte å finjustere på når den nærmer seg SET?

Som sagt - nå funker det som det skal.  Og eg har kjørt autotune.  Men eg er ikkje så veldig imponert over logikken i denne dingsen.   
 
Tilbake
Topp