"Medlemsmøte" for Salten Bryggerlag

Dan Ove

Norbrygg-medlem
Hei bryggere i Salten.

Det har vært ytret ønske om et bryggertreff i slutten av januar med tema styring og regulering. Jeg kaster derfor ut en dato og klokkeslett.

Torsdag 24. Januar kl. 18.00 i Storgata 30, 2.etg. Jeg stiller med møterom og kaffe. Det er fult lovlig å ta med smaksprøver til oss andre.  :)

Gi tilbakemelding på denne tråden om du kan komme, slik at jeg vet ca. hvor mange som kommer.

Jeg kan snakke litt om regulering og justering av PID regulatorer siden det er mange som starter med slike styringer til koking og gjæringsskap.
Ta gjerne med bilder av ditt bryggeutstyr / oppsett slik at andre kan få gode ideer på hvordan man kan bygge sitt eget anlegg :)

Jeg kunne tenkt meg et innlegg fra noen om hvordan lage gjærstarter. Noen som kan fikse det?

Er det noen andre som har forslag til agenda?


Mvh

Dan Ove
 
Supert initiativ!

Dette er jo et relevant og interessant tema. Og jeg kommer å være i Bodø den dagen, men blir opptatt med kurs, møter og middag. Jeg tviler på at jeg klarer å avslutte tidlig nok til å kunne delta på dette arrangementet. Dessverre  :( Skulle det bli en åpning kommer jeg straks!

Gjærstarter som tema kan vi godt sette på sakslisten. Hvis ønskelig kan jeg gi en innføring ved et senere høve, men våre lokale eksperter på både startere og gjærberegninger, Beant og Torga fra Saltdal, bør nok være førstevalget her  :ilike:
 
Bra Dan Ove, jeg er med. To tema er sikkert nok. Om ikke karene fra Rognan kommer, skal vi uansett få tatt en runde om startere!
 
Jeg er på tur på jobb nå (sitter på flyet til las Palmas) 8) og er ikke hjemme før den 2.februar. Jeg kunne godt ha sagt noen ord om (fjern-) kontroll av gjæringstemperatur, har leket meg litt i det siste med Arduino-kontrollere og dette er artige greier. Jeg får heller ta en runde på neste treff.
Enn så lenge så er det bare prototypen som såvidt er testet, men morsomt er det!
Ta gjerne en titt på det jeg har laget så langt på www.garasjen.net/beer/demo

Mvh,
Erlend H

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk HD
 
Hei

Er det noen flere som har fått sjekket kalenderen om de blir med på torsdag 24. Januar?  :)

- Dan Ove
 
Jeg kommer gjerne å hører på dere, om jeg har noe å bidrs med er tja, hvis dere liker VVB bryggeri, men må med tiget 21.15
 
Jeg må nok melke mine kuer mellom klokken 17.30 til 19.30 og da det i tillegg er 1,5 time til Bodø med bil så må jeg nok avstå. Frem til onsdag har jeg derimot fri...
 
Jepp! Var litt skuffet over responsen på dette når sant skal sies!!  :jaha:
Spesielt med tanke på at det kommer til å bli mulighet til å smake på ting!  :)
Tror vi må prøve litt innpisking!
Eller gulrot: jeg kommer til å gi bort ei fylt halvkilos CO₂ flaske på treffet!  :eek:
Dan Ove - jeg mener du nevnte noe om toppløsdansere?
 
skulle gjerne vært med på morroa, men kjerringa skal på et møte, og da må noen være hjemme med de små....
 
Det er ikke mange som har sagt at de kommer, men vi får nu treffes uansett. Det kan jo hende at det dukker opp noen etter hvert.

Obs: En liten tillegg på agendaen:
Svein Erik stiller som toppløsdanser. (Den der kan slå ut begge veier :) )

- Dan Ove
 
Lite men Godt folk, og når foredragsholderene er der ble det bra møte, oppklaring i både gjær og PID.
 

Vedlegg

  • IMG_0481.JPG
    IMG_0481.JPG
    1,1 MB · Sett: 201
Det ble også smakt på godsakene!
 

Vedlegg

  • IMG_1039.JPG
    IMG_1039.JPG
    1,9 MB · Sett: 181
  • IMG_1043.JPG
    IMG_1043.JPG
    1,9 MB · Sett: 189
  • IMG_1042.JPG
    IMG_1042.JPG
    1,9 MB · Sett: 176
Dette ser godt ut! Flott at dere møttes og jeg håper på et referat når vi treffes neste gang. Jeg satt ikke så langt fra dere, men der snakket vi om dyrking av alger og blåskjell.... og ikke var ølen de serverte til middagen særlig inspirerende heller.

Hvem tar opp tråden til neste brygger-treff i Salten?


PS - Takk for at dere ikke la ut bilder av toppløsdansingen!
 
Vi er bare ikke ferdig å fotoshoppe dem enda, følg med!

Vi kan eventuelt ha et nytt øltreff hos meg hvis det er stemning for det. Ellers har det også vært snakk om vi skulle bestille på Bjørk. Middag med komponert ølmeny. Ca 1000,- per person.
 
Tilbake
Topp