Råd om "Ut på tur"-dispenser og CO2-patroner ønskes

Hei.

Noen som har erfaring med CO₂-dispenser ("Ut på tur") og patroner for Corneliusfat. Ser at de fleste salgssteder i Norge selger modellen fra Genuine Innovation. Er det spesielle patroner til akkurat denne eller funker det å kjøpe "universalpatroner" beregnet for næringsmidler på f.eks. eBay? Er det eventuelt noen som har en annen dispenser som er kompatibel med slike "universalpatroner" og som fungerer ok?

På forhånd takk for svar.
 
Det ligger eller lå en beskrivelse på Vin og Bars hjemmesider, vet ikke om den er flyttet med til Bryggelands hjemmesider. I denne beskrives hvorledes du modder for å kunne bruke disse billigere patronene.
 
Hei Roger,

Jeg er veldig interessert i å finne ut hvordan en "modder" ut på tur dispenseren, men finner ikke siden, kan du hjelpe?
 
Mener det var at du måtte borre ut gjengene. Da må du i så fall være svært forsiktig, så du ikke ødelegger tappen som pungterer patronen.
Jeg har kjøpt noen i en butikk som selger softgun. De passer fint, og var ganske billige hvis man kjøpte et visst antall.
Er dessverre så lenge siden, at jeg ikke husker prisen.
Tlf til Bryggeland er 63803800.
 
Sportsforretninger nå til dags har gjerne 16g patroner for sykkelpumper. De passer, men er dyre.
Ett alternativ er som sagt å bore ut gjengene i dispenseren, et annet, som jeg ennå ikke har prøvd, er å lage gjenger på patronene. Skal bare kjøpe meg en adakvat gjengebakke først.
 
Man bør finne foodgrade patroner da patroner til feks paintball og lignende kan inneholde olje.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp