Raspberry eller Arduino til mesking

gle1

Norbrygg-medlem
Mine abstinenser for automatiserte ting tar aldri slutt. Så jeg planlegger å bygge en raspberry eller arduino kontroller til gryten min. Jeg så for meg muligheten for touch skjerm, med lagrede oppskrifter osv. Men da må jeg vel bruke raspberry pi? Er det noen som har erfaring fra en av kontrollerne til denne bruken? Bør jeg heller gå for en arduino basert kontroller? Og kan man koble en raspberry rett til en SSR, og evt et relè for pumpe?

Dette er det store med denne høbbyen... Du held på nokre år, synest du har litt snøring, ruslar inn på ein tråd på ditt favorittbryggeforum, og skjønar ingenting av det som står der.

Jeg ser på det samme, heller for tilfellet mot ArdBir, som er basert på arduino og er veldig rimelig å sette sammen med Kina-importerte komponenter. Utviklerne selger nå også en ferdig sammensatt diy-kit for 100 euro cirka, eller finnes mashtown.co.uk ferdig kit for 200 pund. Ulempen med ArdBir er at det er en one-vessel brew system og ikke noe annet, ingen gjæringstemp eller webside. En pumpe, et element, men med mulighet for å lagre resept, og forvarme vann med countdown. Et alternativ er stc-1000brew som gjør det samme, men istedenfor Pid-regulering har en noe enklere funksjon for varmeregulering. Den ser ut å få Wifi med teknologging og reseptopplasting innen kort dog.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp