Redusert kullsyrenivå ved nesten tomt fat

Jeg bruker Zalo innimellom, må det får å få vekk fett som samler seg opp når du har drukket og spist samtidig
Vet ikke om ajax er no annerledes, men må uansett skylles god etterpå
Ja har skylt mere enn nåkk. Blir maskinopovask pulver fremover !kjedelig med flatt øl!
 
Haha, er det bobler du har ment når du mente at det var lite kullsyre? Ølet var altså aldri flatt?
Har vært nada bobler 10-20 sek etter tapping i glass , og det blir vell flatt om det ikke er bobler ?værtfall føles det rimelig flatt ,om det er synet som bedrar vet jeg ikke! Men har ikke vært heeelt flatt vell og merke. Men noe helt annet i glasset som ikke er vasket i Ajax oppvaskmiddel. Mer bobler ,skum og bedre munnfølelse i det som ikke er vasket i Ajax!
 
Om det ikke kommer bobler fra et karbonert øl så slipper ikke øllet kullsyre, så mer kullsyre burde da være igjen i selve ølet. Slipp ett eller annet porøst ned i et ølglass en gang og se det bobler, da blir ølet fortere flatt også :)
 
Om det ikke kommer bobler fra et karbonert øl så slipper ikke øllet kullsyre, så mer kullsyre burde da være igjen i selve ølet. Slipp ett eller annet porøst ned i et ølglass en gang og se det bobler, da blir ølet fortere flatt også :)
Men hvorfor skal isåfall et skittent glass / feil oppvask middel holde igjen co2 i ølet? Gammelt melkeglass/glansmiddel
ødelegger vell mye co2/skum? Og man får flatt øl ? Eller holder et glass med skyllemiddel bedre på co2( det er jo veldig motstridende)
Alltid hørt at glass ikke skal vaskes i maskin osv.

Rett meg gjerne!
 
Men hvorfor skal isåfall et skittent glass / feil oppvask middel holde igjen co2 i ølet?

Det holder ikke igjen CO2, snarere tvert i mot, det frigjør det umiddelbart så det forsvinner med en gang kan du si
Glass må vaskes, men det viktigste er skyllinga etterpå
 
Det holder ikke igjen CO2, snarere tvert i mot, det frigjør det umiddelbart så det forsvinner med en gang kan du si
Glass må vaskes, men det viktigste er skylliga etterpå
Det gir mening! Så da kan det komme lite bobler av et karbonert øl, om glasset er skittent/glansmiddel, noe som resulterer i at co2 blir frigjort umiddelbart! Og da blir jo øllet flatt rimelig fort

Mange takk for oppklaring til en fatnoob
 
Tilbake
Topp