Har nettopp fylt 21 halvlitersflasker, og innser at jeg har regna feil og karbonert med ca 15g sukker per liter. Bare å helle ut, eller tåler flaskene det? Vanlige halvlitere fra bryggselv. Døvt ass
En kamerat av meg laget flaskebomber ved å doble sukkertilsetningen da han blei forstyrra underveis i arbeidet. Han brukte vanlige pilsflasker, og de er nok noe spinklere, men jeg ville ikke tatt sjansen. Jeg tror nå ellers ikke han kom opp i riktig samme sukkermengde som deg, heller.
Det virker som om forvirret over her har valgt seg feil nick; jeg synes rådet hans hørtes godt ut. Om du gjør som han sier, bør vel flaskene få stå en stund med korken på snei, så ølet dovner, før du korker igjen?
Jeg snakker nå ellers om noe jeg ikke har greie på her. Ikke hør på meg. Det var egentlig flaskebombeerfaringene til kameraten min jeg ville formidle.
jeg flasket en gang en batch før det hadde fått gjæret gått nok ut. Det var flaske bomber i badet med glass skår i tak og vegger.
Resterende kasser med øl tok jeg med ut i vinterkulden for å kjøle det ned. Tok de inn og tok av korken på hver flaske mens jeg korket det med engang igjen. 1 kork av og 1 ny kork på..
Kjølte det ned slik at ølet fikk beholde litt av kullsyren og for å slippe fontene når jeg fjernet korken.. Ølet ble suverent etter at jeg hadde korket de igjen.. En godt oktoberfest øl Og en erfaring rikere + en utrolig vaskejobb på badet.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.