Regulator for flere fat

EspenL skrev:
Eneste gass-slange jeg har funnet hos MoreBeer er ferdig montert slange med kobling til fat. Den er 5/16" ID.
http://MoreBeer.com/products/gas-tubing-assembly.html

Jeg regner med at slangeniplene på regularorene er enten 1/4" eller 5/16". Er det noen som vet?

Hvis det er 1/4" (6.25mm) så tenker jeg at 6mm trykkluftlsange fra Biltema burde passe. Dersom det er 6/15" (7.93mm) ID så er jeg usikker. Biltema har ikke dimensjoner på trykkluftslange mellom 6mm og 9mm.

Men ser at bryggselv.no har 8mm trykkslange.

Med litt graving dukker det opp en form for logikk.
Et søk på "Gas Line" viser 5/16 og 1/4 "Beverage Tubing" og i teksten under slangene ligger det info om at begge kan brukes. 1/4 for "a really tight fit".
 
Det gir mening. Trykket etter første-trinnet er jo ikke så høyt at man trenger armert slange...

Jeg har allerede 65 fot slange i bestillingen. Dersom du trenger så kan jeg endre til en 100 fot rull. Det blir billigere pr fot, og så kan du kjøpe så mye du trenger. Ser nå at prisforskjellen blir kun noen få dollar for hel rull.
 
Hehe, kjent problem. Jeg er nå oppe i dobbelt beløp på det jeg hadde på kegkits :) Er i gang å legge inn varene dine nå.

Ser at du har valgt Flow control og Creamer varianten til Perlick Jeg hadde tenkt å gå for 525SS, men er helt blank på dette. Hva er bruksområdene/fordelene for disse i forhold til 255SS?
 
EspenL skrev:
Hehe, kjent problem. Jeg er nå oppe i dobbelt beløp på det jeg hadde på kegkits :) Er i gang å legge inn varene dine nå.

Ser at du har valgt Flow control og Creamer varianten til Perlick Jeg hadde tenkt å gå for 525SS, men er helt blank på dette. Hva er bruksområdene/fordelene for disse i forhold til 255SS?

Creameren er selvsagt for de mørke tunge, men jeg regner med at den også fungerer for andre.
Flow Controll er tenkt som en liten sikkerhet når utrente skal tappe (selv om nok noen kommer til å skru der de ikke bør).
Muligens like greit å gå for 525 SS i stedet for Flow Controll?
Noen som har erfaringer å dele?
 
Kanskje jeg burde bytte ut en kran med creamer, såvidt jeg forstår så kan man jo fortsatt slå av creaming funksjonen om man ikke ønsker det. Flow control ser jeg for meg at er mindre nyttig om man har lange nok slanger? Men kanskje det er nyttig på kraftig karbonerte øl?

Edit: Har googlet litt. Flow control varianten er ikke SS såvidt jeg forstår.
 
Det stemmer. Den er ikke SS.
Jeg tar en kjapp avgjørelse og skifter de to med FC til 525SS.
Kommer i det minste til å se penere ut.
 
Ok, oppdatert :)

Må sjekke litt til før jeg bestemmer meg endelig om jeg bytter ut en 525SS med en creamer.
 
Creamer-kranen til pearlick 575ss har jeg hatt en av.
Jeg solgte den, rett og slett fordi creamerfunksjonen og jeg aldri kom overens :)
Problemet mitt var at når jeg skulle stenge krana, var det fort gjort å klemme litt for langt bak, og dermed fikk man søl.
Veldig irriterende sak, og jeg har nå 525 og 425 isteden. :)
 
StoreMy skrev:
Creamer på Youtube

Må nesten se del 2 for å se creamer-funksjonen, del 1 er "vanlig" tapping.
Ser at de fleste ikke liker den, men jeg har 2 stk og synes de fungerer like godt som en vanlig kran. Når jeg ønsker en ekstra skumtopp synes jeg de er strålende, når jeg ikke har feks stout på fat så er de stort sett like bra som de andre. Aldri hatt problemer med at de går tette eller spruter i hytt og pine.

Smak og behag altså  :yes:

http://www.youtube.com/watch?v=qY8FF106llU[/url
 
Ja, vile jo vært merkelig at de fortsatt solgte dem om alle mislikte de. Jeg får utvide med en creamer en gang i fremtiden. Dette blir nok ikke det siste bryggerelaterte kjøpet  :)

Foreløpig henger ordren og venter på shipping quote. Av en eller annen grunn, så sluttet den å beregne shipping da jeg la til siste halvdel av ordren...
 
Hehe, tror ikke det. Vi hadde ikke fullt så mange items, denne butikken er tross alt smart nok til å ikke telle fot med slange som individuelle ting.

Men ser på ordrebekreftelsen at den mangler land selv om Norway var valgt i skjemaet. Mulig at den viste det på skjermen men ikke fikk det med seg videre siden jeg returnerte til en side jeg hadde fyllt ut tidligere. Isåfall er de ikke de første til å lage den feilen... :)  Venter spent på svar, men det kommer vel ikke før i kvellinga...
 
Tilbake
Topp