Resultat flaskekonkurransen Østfold juni 2021

Skjelstad

Fylkesstyre
Da er endelig resultatene klare!

Det ble levert inn totalt 17 brygg fra 10 forskjellig bryggere. Alle får tilsendt sine dommerskjemaer.

Resultat IPA:
1.plass: Hans Petter Bärnholdt "Neipa" 6e
2. plass: Cato Dahle "Neipa" 6e
3. plass: Håkon Halvorsen "Frutopia IPA" 6e

Resultat britisk pubøl:
1. plass: Morten G.Sevland "Det enkle er ofte det beste" 4b
2 .plass: Morten G.Sevland "Mannen i gata" 4a
3. plass: Nici van Nieuwkastele "Koppenberg" 7c

Vi gratulerer medaljørene og kvitterer med gavekort hos Bryggselv.
1. plass 1000,-
2. plass 500,-
3. plass 500,-

Vi takker for deltagelsen og beklager at det tok så lang tid å få publisert resultatet. En sjelden gang må øl-dugnad vike for jobb...
 

Vedlegg

  • Resultater.JPG
    Resultater.JPG
    97,5 KB · Sett: 77
Sist redigert:
Gratulerer til vinnerne! Deilig å endelig ha en konkurranse gående igjen :)

Ingen overraskelser på mine. Tok av det jeg hadde som kunne klemmes inn i en kategori, og der var det noe rart og noe eldre. Men kjekt å delta uansett :)
 
Tusen takk til Fylkeslaget som skaper aktivitet. Jeg var heldig med tema siden jeg hadde både en Ordinary- og en Best Bitter brygget tre og fem uker i forkant.
Var selv fornøyd, og da gleder man seg ekstra over at dommerne verdsetter brygget
… og selvsagt - gratulerer til Hans Petter og de andre vinnerne :)
Takk
M
 
Sist redigert:
Gratulerer til vinnerne. Gøy å være med (er min første konkurranse). Blir spennende å lese dommerskjemaene. Kudos til dem som har smakt seg gjennom dette.
 
Sist redigert:
Takk til dere som arrangerer disse ølkonkurransene. Artig å være med, var skuffet over egen innsats etter å ha lest dommerskjemaene men moro at det holdt til plass på pallen allikevel :) Gratulerer så mye til vinnerne!
 
Første gang jeg er med. Det er spennende å få dommerskjemaene, selv om man får bunnplasseringer. Det vil vurderes nøyere i fremtiden om det er noe poeng for meg å delta i enkelte klasser, siden preferansene mine i noen klassert ligger mot ytterkantene av definisjonsområdet for enkelte egenskaper.
 
1624617520174.png1624617539211.png

Bruker gyle/speise og karbonering på flaske.
30 liter total etter kok - 3 liter i flaske/fryseren - 22 liter i gjæringskaret - resten er trub.

Feedback fra dommerne:
- lit kjedelig
- Svak Appelsin/Korinander - peker mot sitron
- kunne vært lavere bitterhet
- lit mye karbonering

Har gjort noe justeringer til neste gang - se Rev 2.

Rev 1:


Rev 2:
 
Min 3.plass i NEIPA. Ølet er strengt tatt ikke noe NEIPA, men nærmeste jeg kom. Ølet ble laget til konken til Brewshop, men slang det med her også. Stas med tilbakemelding i form av dommerskjema, selv om man kan få seg en psykisk trøkk av mindre
 
Tilbake
Topp