Resultatene

Gahr

Norbrygg-medlem
Kommer det noen resultatlister i den nære framtid? Man er jo spent på å få vite hvordan det gikk til slutt...
 
Mener å huske at du vant en premie, Gahr...! :)

Regner da med at dommerkomiteen/styret får lagt ut resultatene i løpet av dagen..! ;)
 
Vi har kontakt. Jeg regner med at listene ligger på nettsiden i løpet av dagen!
 
Hvis man ser i resultatene for Mørk Ale, så ser man at et øl står oppført to ganger. Dette er feil. Det ølet som står på andre plass, skal være Gahr Smith Gahrsens Andrimne Extra Stout, med kode NNG602.

Denne feilen blir rettet så snart som mulig, og jeg vil gjerne få be de berørte partene oppriktig om unnskyldning for denne flausen.
 
Takk for et flott arrangement. Det er imponerende hva folk (vi) klarer å brygge hjemme på kjøkkener, i garasjer og kjellere, veldig mye godt øl i PF. Det er viktig å gå rundt og smake, utrolig lærerikt,
Også morsomt å se at det er så stor deltakelse i flaskekonkurransen. Takk til styret, dommere og arrangemenetskomite som har gjort en kjempejobb. Og til Petit Agentur for raus sponsing med premier.
Vi må bare fortsette å brygge godt øl: Jeg innbiller meg at den industripilsen jeg drakk på Røros i januar (Dahls) var bedre enn den jeg drakk for to år siden. Den var fylidgere i smaken. Har RIngnes-konsernet merket "konkurransen" og gjort noe med oppskriftene sine? I så fall har vi oppnåd noe meget viktig: Bidra til en generell heving av kvaliteten på norsk øl som i utgangspuinktet har alle forutsetninger til å være i toppen med det gode vannet i har her.
 
Jeg har merket meg på de detaljerte resultatlistene at i flere av klassene har brygget på 4.plass fått flere poeng enn brygget på 3. plass? Hva skyldes dette? Er det feil i resultatlistene, eller er det poengene fra fordømmingen som har kommet inn her?
 
Stemmer det, Tore. Poengsummet oppnådd i finalen er det som står i listen for de øverste 3 innen hver klasse. Dette skyldes altså ingen feil.
 
Jeg antar det betyr at fordømmingen bare skiller ut de tre antatt beste ølene i klassen til en finale, og at dommerpanelet på selve NM-kvelden bare skal rangere disse. Jeg ser jo at de kan ha begrensninger på hvor mange øl dommerne klarer å skille mellom, men det kunne jo vært interessant om de tok med fjerde- og kanskje også femteplassen fra fordømmingen inn i finalen, også. Det er jo et velkjent fenomen at plasseringene i semifinalen ikke alltid samsvarer helt med finaleresultatene. Og øldømming er jo ikke akkurat en eksakt vitenskap, særlig når dommerteamet i fordømmingen skal vurdere samtlige innleverte øl. Men jeg antar dette allerede har vært vurdert og diskutert.
 
Tilbake
Topp