1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Retningslinjer for bruk av forumet

En tråd i 'Om forumet' startet av Webmaster, 12 Feb 2006.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. Webmaster

    Webmaster
    Expand Collapse
    Registrert bruker

    1. Dette forumet er for de som er interesserte i hobbyen ølbrygging. Dersom du ikke har noen interesse for hobbyen, eller er her for å lage kvalm kan du likegodt la vær å besøke dette forumet.

    2. Det kreves at du registrerer deg for å få skrevet innlegg. Vi legger ingen spesielle begrensninger på utformingen av forumnavnet, men siden vi ønsker å være et seriøst forum, oppfordrer vi brukerne til å velge navn som ikke er til hinder for dette.

    3. Samtlige som behersker norsk skal skrive på én av våre to målformer, bokmål eller nynorsk. De som kommer fra Danmark eller Sverige må gjerne skrive dansk/svensk da dette ikke er noe problem for oss å lese. English is allowed on this forum if you do not master any of the Scandinavian languages.

    4. Bruk korrekt språk! Skriv i fullstendige setninger, med korrekt tegnsetting etc. Dette er et skriftlig forum, ikke en SMS du sender til "kompizene" dine. Slik vil det være lettere å bruke stikkord i søkemotoren.

    5. Moderatorene på dette forumet har til oppgave å sørge for at kvaliteten på innholdet er god, og at informasjonen som finnes her er mest mulig korrekt.

    Følgende vil derfor bli slått ned på, enten ved tilsnakk, sletting/endring/flytting av post, og i ytterste konsekvens utestenging:

    5.1 Spamming
    5.2 Politisk eller religiøs ekstremisme, rasisme, og alt som forbindes med dette
    5.3 Personangrep/flaming
    5.4 Bevisst posting av misvisende informasjon
    5.5 Meningsløs kverulering
    5.6 Overdreven bruk av skjellsord og/eller banning
    5.7 Posting i feil forum
    5.8 Brudd på Norges lover og/eller planlegging og oppfordring til dette
    5.9 Bruk av irrelevante og ikke-beskrivende overskrifter i topics

    6. Det kreves 10 advarsler for å bli utestengt. Men moderators står fritt til å utestenge en person før 10 advarsler er oppnådd dersom situasjonen krever det.

    7. Bedrifter tillates ikke å bruke dette forumet til å drive salgsfremmende virksomhet annet enn i sine respektive avdelinger på forumet, som er laget for dette formålet, eller via private beskjeder til enkeltbrukere. Forhandlere som ikke har eget forum her inne tillates ikke å drive salgsfremmende virksomhet i det hele tatt. Brudd på denne regelen vil bli behandlet iht. dette reglementets punkt 5.1 - "Spamming"

    8. Bilder/innhold som kan virke støtende, krenkende eller på annen måte provosere folk flest tillates ikke. Forbudet gjelder også for avatarer og signaturer, samt innhold som det linkes til. Herunder faller pornografiske bilder, bilder av terrorister, drapsmenn, døde mennesker/dyr etc.

    9. Grafiske objekter tillates ikke brukt i signaturer. Herunder faller bilder av alle slag og formater, samt tekst i overdrevet stort format. Bruk av farger, kursiv, understreking og utheving tillates.

    10. Dette forumet har en aktiv moderatorstab som håndhever forumreglene overfor brukerne. Dersom du som bruker av dette forumet oppdager brudd på dette regelverket, vær vennlig å gi beskjed til en moderator om den aktuelle posten.

    11. Dette er et primært et forum for medlemmer i Norbrygg, men andre brukere er også velkomne til å registrere seg.

    12. For å ivareta forumets integritet og for å unngå spam fra såkalte 'bots' vil nye brukere måtte vente på godkjenning fra forumadministratoren. Ventetiden fra administratorens side holdes korstest mulig.

    13. Når man besvarer et spørsmål så skal man i størst mulig grad skrive all relevant informasjon i selve innlegget. Innlegg som hovedsakelig består av en link uten utfyllende informasjon vil kunne fjernes uten varsel. På denne måten vil informasjonen også være tilgjengelig i fremtiden når linker endrer nettadresse eller forsvinner i sin helhet.
     
  2. Webmaster

    Webmaster
    Expand Collapse
    Registrert bruker

    Obs: behandling av nye forummedlemmer er blitt endret 12.11.2007. Punkt 12 er nå lagt til. 

    Obs: behandling av inaktive forummedlemmer er blitt endret 19.11.2007. Punkt 13 er nå lagt til. Dette punktet vil gjøre antall forummedlemmer mere i tråd med virkeligheten. Det anbefales uansett å stille innloggingstid til 'alltid' slik at forumet beholder oversikt over emnene du allerede har lest samt at oppdatering per e-post fungerer riktig.

    Obs: Punkt 13 er fjernet og erstattet av en annen retningslinje 27.05.2008. Denne retningslinjen vil føre til et mer koherent forum hvor mest mulig informasjon er samlet på ett sted.
     
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden