Rot med temperaturen på pils

Jeg har prøvd meg på en pils som har fått gjære i kjelleren hvor temperaturen har vært stabil 8.5 grader i 25 dager. Tanken var å la den stå i romtemperatur i et par dager for diacetylrast, men omstendighetene gjorde at det ble nærmere en uke istedet.
Jeg har aldri brygget pils før og vet bedre enn å avskrive noe før det er smakt på, men hva ville dere tro resultatet blir av dette?

Har gordt det samme en gang med en bayer og en pils. Gikk fint! Null diacetyl å spore, blir ikke noe fruktighet å snakke om etter hovedgjæringen som jeg la merke til.

Hadde en kompis innom i går mens vi flasket, som ikke kan stort om ølbrygging. Han fikk smake, og den eneste kommentaren var at det var litt flatt. :D Så vi kan trygt si at det gikk gulle godt. Det blir visstnok en utmerket pils - jeg kan ikke bedømme som synes denne og all annen pils er så kjedelig at jeg heller drikker vann. Men godt å vite at det kan serveres.

Det skal jeg! Særlig tatt i betraktning at Porteren smakte Weissbier og Weissbieren smakte veldig, veldig Weissbier. :D Da kan jeg leve med en kjedelig pils. ;)

Tilbake
Topp