Finn Berger
Moderator
Det er ei gammal myte at du ikke skal gjenbruke når du bruker tørrgjær. Men jeg trur jeg ville vurdert om det er verdt det å gjenbruke denne, sjøl om det antakelig går bra. Som @Steinar Huneide sier, er alkoholprosenten såpass høg at gjæren nok har blitt stressa. Men sjølve gjæringsprosessen ser ut til å ha gått veldig greit, og det betyr at gjæren har blitt lite stressa bortsett fra av alkoholen. OG er ikke veldig høg, sjøl om den er litt over det som vanligvis brukes som grense for å anbefale gjenbruk. Det er et viktig poeng, siden noe av det som stresser gjæren mest, er å havne i et miljø med veldig mye sukker. (Jeg ville absolutt ikke gjenbrukt gjær fra et øl med 8% med den OG'en som du da ville hatt med en "normal" gjær.)Har tappa min fyrste saison-derpe-mere klone på fat i kveld. Vart frista til å bryggja denne etter å ha smakt originalen, kjøpt på polet, og funne oppskrift i denne tråden. Har brukt BE-134 Safale Belgian-Saison tørrgjær. Etter å ha lese litt på forumet her droppa eg både rehydrering og oksygenering. Det ser ut til å ha gått fint: OG på 1.063 og FG på 1.003 etter 12 dagar. 1.009 etter 3 døgn. 20 grader i gjæringsskapet. Har no vaska gjær for gjenbruk. Det er gjerne eit utslag av gnitaskap når ein pakke BE-134 kostar kr. 50.-, men sidan det berre er nytta "standard" malt, som eg alltid har på tunet, så tykkjer eg det er greit å ha ein gjærslant ståande om ein skulle få lyst til å bryggja. Eg ser at det er litt ulike meiningar om gjenbruk av tørrgjær, men det skadar vel ikkje å gjera eit forsøk? Då kjem eg i tilefelle til å setja ein startar og oksygenera. Har tilsett gelantin, så om ei vekes tid vonar eg å tappa rimeleg klårt øl. Gledar meg!
Som sagt, det går antakelig bra, men vil du være helt trygg, bruker du ny gjær.
edit: Nå har du fått tre ulike råd. Stressa?