Korrianderfrø gir jo sitrus, og har enda til gode å smake en saisongjær som gir sitrus, snakker da BE-134, WLP-550 og Lallemand Farmhouse, så tror du er rimelig safe med de flesteEr det noen typer saison gjær som ikkje utvikler sterke toner av koriander ?
Er ikkje så stor fan av koriander så skulle hatt en type som utviklet så lav smak av koriander som mulig
Du skriver koriander, men det er litt forvirrende, koriander(planten/bladene) og korianderfrø smaker veldig forskjellig, hvordan vil du beskrive smaken du ønsker å unngå?Nettopp smakt på den eg eg fata med b 134 og det kunne like gjerne vert tørrhumla med koriander, så den kommer eg ikkje til å bruke igjen. Har en farmhouse hybrid liggende som eg tenkte eg skulle prøve, men om det gir koriander smak så må eg prøve noe annet. Det er noe med meg å koriander som kolliderer helt. Aldri hatt sansen for det men ønsker å få en god saison uten koriander smaken. Uansett hvor lite fremtedende den er for enkelte, så fremstår den meget fremtedende for meg.
Korleis e fransk saison i smak mtp koriander ?
Hvis det er fenoler du kjenner, kan du påvirke det med gjæringstemperatur?Smaken av koriander har aldri gått i dybden på koriander da det er en smak eg ikkje takler. Men eg kjenner smaken av koriander som eg har kjent igjen fra with øl
Det enkleste for trådstarter blir vel da å kjøre en test selv. Brygg 25 liter og splitbatche med forskjellige sorter gjær. Så finner trådstarteren ut om saison er noe til godt øl eller om det faktisk er best å bare brygge noe annet godt. Subjektivt angående saison så er det godt med en, men blir fort litt "mett" på ølet.