Samsung RW33EBSS1 Vinskap som Gjæringsskap / potensiell kegerator?

Skapet er ca 44cm bredt innvendig. Ca 40cm dypt. Total høyde var vel 85cm fra gulvet, men jeg må måle dybden i gulvet når jeg kommer hjem.
 
Har målt litt nå. Dyben i bunn har du 25cm (med litt margin) inn til forhøyningen i skapet. Total Høyde var 70cm innvendig, og der jeg har satt en plate, og opp til toppen av skapet er det 40cm (med litt margin).

Så da burde det akkurat gå å få 2 Corny fat i dette skapet.
 
Vil gjerne høre mer om plassering av corneliusfat i dette skapet, og gjennomføringer av slanger. Det ser jo ut til å ha bra potensiale. Jeg har en nokså liten barkrok i stua, så det er vel bare såvidt jeg kunne fått studd inn dette skapet.
 
Oh well! Jeg får sitte litt videre i tenkeboksen. Jeg har ikke helt gitt opp idéen med å bygge et skap, isolere noe voldsomt og teste ut peltier-kjøling, om det så enn bare er for å holde det relativt kjøling en kort periode, og bruke kjøleskap i kjelleren til nedkjøling.
 
Det blir ihvertfall innkjøp av 2×4 plank i morgen (til ben), og så har jeg noen frontpaneler fra oppussing av kjøkken jeg kan lage selve hyllen av. Hylle i grå høyglans bør være innafor
 
Da er hylle med støtte laget for å kunne senke gjæringskaret maksimalt. Legger ved noen bilder med målene for den som måtte være interessert
uploadfromtaptalk1408139602039.jpguploadfromtaptalk1408139610353.jpguploadfromtaptalk1408139639824.jpg
 
Oh well... Som sunnmøring tar jeg det med fatning... :mad:
Men når det er sagt: kjøp! Jeg har ikke fått testet det til gjæring enda (siden jeg kjøpte det ytterst få dager FØR tilbud), men har kjørt inn en del flasker til lagring :rolleyes:
 
Flasket første brygget som har stått i dette skapet til gjæring nå. Gullefint!! Begynte ColdCrash på torsdag. Dunken holdt 5grader når vi tappet i dag, og alt lå kompakt å fint på bunn :)
 
Dumt spørsmål, og forsåvidt off-topic, men:
Coldcrash = ?
Stikke om til nytt kar, kjøle dette ned for å bunnfelle gjenværende grums, og så flaske fra det karet?
 
Dumt spørsmål, og forsåvidt off-topic, men:
Coldcrash = ?
Stikke om til nytt kar, kjøle dette ned for å bunnfelle gjenværende grums, og så flaske fra det karet?

Stikker ikke om nei. Kjølte bare ned hele dunken etter gjæringen var ferdig. 2grd morgen og kveld + litt innimellom slik at det bunnfeller skikkelig før flasketapping.
 
Stikker ikke om nei. Kjølte bare ned hele dunken etter gjæringen var ferdig. 2grd morgen og kveld + litt innimellom slik at det bunnfeller skikkelig før flasketapping.

Så du flasker fra det karet du gjærer i? Da antar jeg du bruker hevert, og ikke en flasketapper som er koblet til kran på gjæringskaret?
Selv har jeg (med mine 3 brygg) bare stukket om til nytt gjæringskar med kran, koblet på flasketapper (av denne typen: http://www.bryggselv.no/users/binderiet_mystore_no/images/245_Flaske_tapper_med_kran_1.jpg ), og da har jeg unngått at det kommer noe særlig med grums.
 
Flasker med hevert ja. Og sukkerbiter :p
Latskapsgreier, men har gått fint til nå :)

Jeg trodde flasketapper var latskap :D
Morgendagens prosjekt blir for øvrig å lage en ny hylle sånn at jeg kan lagre flere ølflasker i skapet! Jeg er nesten på nippet til å bestille enda et skap og stacke det oppå det andre, så kan jeg ha et kjøleskap og et gjæringsskap :rolleyes:
 
Trenger hus før jeg kan ta meg såpass ut. Bor trossalt på 70m2! Tenkte det kunne blitt litt tøft med plexiplater til hyller, skal se litt på løsninger utover uka :)
 
Tilbake
Topp