Sandefjord og omegn...

Ser at det er flere hjemmebryggere i området. Både gamle travere og helt nye. Kan alle i nærheten av Sandefjord gi lyd fra seg her.
Hvis interessen er tilstede hadde det vært fint om vi kunne etablert et nettverk, på sikt evt. et bryggerlaug.
Så medbryggere i Sandefjord og omegn...
Gi lyd fra dere:)
 
Larvik her. Ganske fersk brygger. Har nå 4 allgrainbrygg på samvittigheten. Har kun smakt på to av dem, de andre gjærer eller godgjør seg på flaske. Jeg brygger på en beer brew 30.
 
Vi er to stk som brygger i kjelleren min, og har holdt på i ca ett år :)

Har du fått prøvekjørt den nye kjelen din, Dag?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Hei

Vi er to som brygger på et BB30 i Sandefjord. Selv har jeg tilholdssted i Holmestrand og vil utvide aktiviteten hit etterhvert.

Mvh
Tom Erik
 
TomasLøver skrev:
Vi er to stk som brygger i kjelleren min, og har holdt på i ca ett år :)

Har du fått prøvekjørt den nye kjelen din, Dag?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Blir nok imorgen. Fikk hentet kjøler fra over dammen denne uka. 50 føtter med halve tommer...
Starter fra morgenen av. Bare å ta en tur!

Flott å se flere bryggere her;D

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Imorgen jobber jeg, ellers skulle jeg kommet innom en tur.. Fikk du tak i gassbrenner?
Hvor store batcher satser du på?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
TomasLøver skrev:
Imorgen jobber jeg, ellers skulle jeg kommet innom en tur.. Fikk du tak i gassbrenner?
Hvor store batcher satser du på?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Har ikke helt bestemt meg ang. brenner.
Krabbekokeren får duge inntil videre;)
Skal brygge til 2 fat denne gangen, ca 40 liter. 60 liter går også fint...

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Nå begynner vel du snart å nærme deg 3 komplette bryggerier vel? med bb, kjøleboks og krabbekoker pluss den nye kjelen..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Nøtterøy her. Holdt på i litt over 1 år. Begynte med bb30, har nå fått meg storebroren bb60. I skrivende stund lager jeg en mørk lager. Gleder meg
 
Sandefjoling her!! Bor 50/50 i Glasgow og Sandefjord fram til våren, så jeg er i SF ca 2 uker i mnden. Har også savnet et bryggerbrorskap i området så dette høres interessant ut  :skitbra:

Sandefjord er såpass lite at sjansen for at noen kjenner hverandre er absolut tilstedet :) 

Mvh. Thomas R. Strøm.
 
Jeg har vist ikke sett denne tråden før nå, men siden den synes å ha blitt vekket til live så hiver jeg meg på også.

Jeg hadde satt stor pris på et brygger felleskap i området som en kunne dele kunskap, hygge og av og til ingerdienser med. Som da jeg fikk vingjær jeg av Vistad, jeg fikk til og med smake på flere gode brygg :skitbra: . Foreløbig er det bare en av mine nermeste kammerater som brygger og han har kun et extraktbrygg under kappen.

Skal foresten snart flaske to ballonger med de vinene som ble resultatet Vistads "Montrachet" gjær og har ikke nok vinflasker så viss noen har boden full av flasker som skal till gjennvinning så.........

:idea: Kansje en felles bryggedag en gang til sommeren, hjemmebrygg, grillmat, humle og vørter som koker  :sikle Kunne kansje vert verdt en tanke.
 
Andebu her. Kan vel til nød gå innunder Sandefjord og "Omegn"... :jaha:
Har bedrevet hjemmebrygging mer eller mindre i 8-9 år.. var med på NM første gang i 2004. Mye har skjedd i miljøet siden den gang..
Blir sjeldent noe avansert brygging, men i det siste har det blitt mere forskjellige brygg. og ikke minst flere  :skitbra:
Har et tre stegs "all-grain" bryggeri med RIMS.
 
Jeg holder selv til på Hystad her i Sandefjord. Med et lite kjøleboks-bryggeri i kjelleren.. En bryggesamling til sommeren, med deling av brygg, hadde vært helt topp.

Et bryggefelleskap i nærmiljøet er noe vi kan dra nytte av alle sammen. Som da jeg var tom for co2 og Vistad reddet festen for oss :)

Til hole: når skal du flaske vin? Jeg kan se om jeg finner noen flasker evt..

Tomas

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2
 
Heisann,

Jeg er bor i Tønsberg og er ble ferdig med mitt andre all grain brygg i helga. Brygger med BB60. Fersk i gamet men ser for meg at dette blir en hobby livet ut!  :skitbra:

Mvh, Lars
 
Det hadde jo vært hyggelig å komme sammen for å brygge div sesongøl. For eksempel brygging av sommerølet litt utpå vårparten, og juleølbrygging utpå høsten :skitbra:

Man er jo fort en 10 personer i området, og det er jo litt, det :)
 
Løver skrev:
Jeg holder selv til på Hystad her i Sandefjord. Med et lite kjøleboks-bryggeri i kjelleren.. En bryggesamling til sommeren, med deling av brygg, hadde vært helt topp.

Et bryggefelleskap i nærmiljøet er noe vi kan dra nytte av alle sammen. Som da jeg var tom for CO₂ og Vistad reddet festen for oss :)

Til hole: når skal du flaske vin? Jeg kan se om jeg finner noen flasker evt..

Tomas

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

Jeg bor på Marum, så vi er jo nesten naboer  :) og kjøleboks er det intet galt med, for det bruker jeg også.

Når skal jeg flaske? så snart jeg får samlet nok flasker. Vinen er klarnet og en av de skal bare søtes opp litt. men det er ikke hastverk enda.

Jeg har noen bag-in-box og kommer også til å flaske noe på øl/brus(glass) flasker. men det som skal lagres lenge eller gis bort synes jeg må på ordentlig vinflaske med kork og vokses eller krympekorkes. så jeg tar gladlig imot det som du kan unvære.
 
Se her ja!
Vi er jo mange her.
Vi må få til en samling på nyåret!
Er opptatt med mye akkurat nå, men hvis ingen er før meg skal jeg klare å få til et treff!

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
 
Får du brukt vinflasker som opprinnelig kommer med skrukork? Isåfall klarer jeg kanskje å skaffe ti stk i løpet av uka.. Du får si ifra om du vil ha dem.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2
 
Løver skrev:
Får du brukt vinflasker som opprinnelig kommer med skrukork? Isåfall klarer jeg kanskje å skaffe ti stk i løpet av uka.. Du får si ifra om du vil ha dem.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

Skru korker funker helt fint, så de tar jeg gjerne.
 
Da gir jeg beskjed når jeg har fått flaskene.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp