Sandefjord og omegn...

Kjerringvik er en fin plass. har selv lyst å melle meg på kurs der for å lage jule øl i mai. detta er en knall fin hobby....kos deg med det :)
Erling A skrev:
Bor i Kjerringvik, er jo Larvik, men rett uti fjorden. Er helt fersk, har fått en Bratberg av sønnene til 50 års dagen, og skal på kurs hos Borrebrygg i morgen.
 
Heisann folkens.
det nermer seg brått vår med pluss grader i lufta å bryggesesongen har for alvår starta her på fevang.
jeg brygger ute i garasjen foreløbig men ser fremm til det blir varmt nokk til å sette i gang på ute i det fri :yes:
jeg har til nå brygga 1#rye ipa som er borte, 2#havre stout, 3#en egen produsert bitte, 4#mørk moderne lager som står til gjæring, 5#americansk ipa som gjærer nå.
har planlagt bryggedag imorgen med brygg nr.6#ameicansk pale ale, nr.7#belgisk witt på mandag å muligens nr.8#imperial ipa egen produsert oppskrift på torsdag.

har sliti litt med efektiviteten på de første 4 brygga mine men takket være mye god info. her på forumet så ser dette ut til å ha løst seg (blitt bedre)
jeg brygger nå i en 36l kjele med pose, men vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en kjølebox "meskekar" men er usikker på hva jeg skal gå for.
er det like greit å kjøpe en 51l box med en gang eller blir den for stor hviss man hovedsaklig går for brygg på mindre enn 30l ? er redd 34l boxen fort kan bli for liten, men hører også folk sier det blir stort varmetap i disse boxene hviss mann har mye luftrom over mesken i en stor box..........
er det noen som har noen tanker å erfaringer runt dette ?

God helg fra Olafsens Hjemme Bryggeri;o)
 
Hei!

Jeg holder til på framnes og har blitt smittet av dette brygger syndromet.
Etter å ha smakt mye godt fra "Vistad" så var det på tide å starte opp selv.

Prøver meg ut på nybegynner stadiet nå, men håper å ha lært mye i løpet av sommeren.

Har bakgrunn fra matfaget og gleder meg til å kombinere mat med hjemmelaget øl.

Snakkes godtfolk!

Strøm
 
Strøm skrev:
Hei!

Jeg holder til på framnes og har blitt smittet av dette brygger syndromet.
Etter å ha smakt mye godt fra "Viestad" så var det på tide å starte opp selv.

Prøver meg ut på nybegynner stadiet nå, men håper å ha lært mye i løpet av sommeren.

Har bakgrunn fra matfaget og gleder meg til å kombinere mat med hjemmelaget øl.

Snakkes godtfolk!

Strøm
Velkommen Kai!
 
Hei! jeg er også fra Sandefjord! fersk i gamet. begynte i januar februar på en speidel 50, men har til nå faktisk rukket 15 brygg :)

Gunnar
 
GAndersen skrev:
Hei! jeg er også fra Sandefjord! fersk i gamet. begynte i januar februar på en speidel 50, men har til nå faktisk rukket 15 brygg :)

Gunnar
velkommen Gunnar. På tide med treff. Artig med så mange fra Sandefjord!


Sent from my HTC One using Tapatalk 2
 
Er det noen fra regionen her som skal på Haand festival til helgen?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Hei "naboer".

Holder til på breidablikk og startet nylig litt brygging. Har 4 allgrain på samvittigheten siden påska.
Gjorde det enkelt og kjøpte en Brewster jeg brygger på, så ikke de største batchene. Men det betyr jo bare at en kan brygge mye mer forskjellig :biersmile:
 
KevinE skrev:
Hei "naboer".

Holder til på breidablikk og startet nylig litt brygging. Har 4 allgrain på samvittigheten siden påska.
Gjorde det enkelt og kjøpte en Brewster jeg brygger på, så ikke de største batchene. Men det betyr jo bare at en kan brygge mye mer forskjellig :biersmile:
Hei Kevin!
Flott med flere fra nærområdet.

Vi har vel passert over 15 som har meldt seg her. Kjempebra!
Flygel, skal vi prøve å organisere noe? Så sant tilbudet ditt tidligere i vår fortsatt står ved lag.
 
Heisan!
Stokke her. Drevet med ølsett i flere år, og synes det nå er på tide å ta steget inn i "de voksenes rekker" med all-grain. Bestilling på Bratberg Kompaktbryggeri er bestilt. Var først inne på tanken på et slikt "Terrassebryggeri", men oppvarming med gass falt ikke i god jord hos bryggerimesterens kone. Har også dårlig med lagringsplass, slik at batcher på 20-25 liter vil være perfekt. Skulle det være noen rundt-om-kring regionen som også har et slikt kompaktbryggeri, og som kunne tenke seg et besøk, er det bare å si ifra. Kan trenge litt innspill fra litt mer erfarene bryggere...

Tom
 
Thorvald skrev:
Jeg er foreløpig alene om bryggingen, men har endel venner som skal være med når jeg får bygget ferdig utstyret om noen uker?
Ikke alenebrygger lenger siden jeg ikke var vond å be :)

-Anders
 
heisann tomS jeg bor på fevang å driver å brygger biab (brew in a bag) har nå brygget 12 allgrain brygg så det kann da henne jeg har svar på noen av dine spørsmål.
kan godt legge ut en melling her hviss du er interesert i å komme å se litt neste gang jeg skal brygge:)
TomS skrev:
Heisan!
Stokke her. Drevet med ølsett i flere år, og synes det nå er på tide å ta steget inn i "de voksenes rekker" med all-grain. Bestilling på Bratberg Kompaktbryggeri er bestilt. Var først inne på tanken på et slikt "Terrassebryggeri", men oppvarming med gass falt ikke i god jord hos bryggerimesterens kone. Har også dårlig med lagringsplass, slik at batcher på 20-25 liter vil være perfekt. Skulle det være noen rundt-om-kring regionen som også har et slikt kompaktbryggeri, og som kunne tenke seg et besøk, er det bare å si ifra. Kan trenge litt innspill fra litt mer erfarene bryggere...

Tom
 
geiro skrev:
heisann tomS jeg bor på fevang å driver å brygger biab (brew in a bag) har nå brygget 12 allgrain brygg så det kann da henne jeg har svar på noen av dine spørsmål.
kan godt legge ut en melling her hviss du er interesert i å komme å se litt neste gang jeg skal brygge:)
TomS skrev:
Heisan!
Stokke her. Drevet med ølsett i flere år, og synes det nå er på tide å ta steget inn i "de voksenes rekker" med all-grain. Bestilling på Bratberg Kompaktbryggeri er bestilt. Var først inne på tanken på et slikt "Terrassebryggeri", men oppvarming med gass falt ikke i god jord hos bryggerimesterens kone. Har også dårlig med lagringsplass, slik at batcher på 20-25 liter vil være perfekt. Skulle det være noen rundt-om-kring regionen som også har et slikt kompaktbryggeri, og som kunne tenke seg et besøk, er det bare å si ifra. Kan trenge litt innspill fra litt mer erfarene bryggere...

Tom

Heisan
Kjempefint - legg gjerne ut melding så tar jeg meg en tur for å kikke litt. Litt erfaring er alltid lurt å ta med seg...
 
Vi er en liten gjeng i Holmestrand som brygger på 2 x Brattberg - ikke veldig erfarne ennå, men det er bare å si ifra dersom du trenger noen tips:)
 
Alternativet på sb.no er å prøve mob nr til noen av journalistene... hehe..

Holder til på Frydenlund. Akkurat startet med litt ekstrakt for å lære litt flasking og slikt. Lurer på om en bb60, bb30 eller Bratberg havner på ønskelista til jul...

Noen meninger om hvilket det burde være?
 
03sib113 skrev:
Holder til på Frydenlund. Akkurat startet med litt ekstrakt for å lære litt flasking og slikt. Lurer på om en bb60, bb30 eller Bratberg havner på ønskelista til jul...

Noen meninger om hvilket det burde være?

Jeg har Bratberg kompaktbryggern og er ganske fornøyd med den. Har riktignok ikke brukt noe annet før da :)
 
Hei! Espen fra Lasken/Haukerød. Jeg har brygget i halvannet år på to terrassebryggerier. Har rundet tredve brygg nå. Det hadde vært morsomt med ett treff med andre bryggere, kanskje møtes på Sandar haandverksbryggeri for litt øl og planlegging av ett bryggelaug i Sandefjord. Om det skulle være av interesse kan vi jo finne en dato som passer for de fleste i nærmeste fremtid. Kanskje allerede Fredag 25 Oktober? 

Mvh.

Espen Brenna
 
Tilbake
Topp