Erling A skrev:Bor i Kjerringvik, er jo Larvik, men rett uti fjorden. Er helt fersk, har fått en Bratberg av sønnene til 50 års dagen, og skal på kurs hos Borrebrygg i morgen.
Velkommen Kai!Strøm skrev:Hei!
Jeg holder til på framnes og har blitt smittet av dette brygger syndromet.
Etter å ha smakt mye godt fra "Viestad" så var det på tide å starte opp selv.
Prøver meg ut på nybegynner stadiet nå, men håper å ha lært mye i løpet av sommeren.
Har bakgrunn fra matfaget og gleder meg til å kombinere mat med hjemmelaget øl.
Snakkes godtfolk!
Strøm
velkommen Gunnar. På tide med treff. Artig med så mange fra Sandefjord!GAndersen skrev:Hei! jeg er også fra Sandefjord! fersk i gamet. begynte i januar februar på en speidel 50, men har til nå faktisk rukket 15 brygg
Gunnar
Hei Kevin!KevinE skrev:Hei "naboer".
Holder til på breidablikk og startet nylig litt brygging. Har 4 allgrain på samvittigheten siden påska.
Gjorde det enkelt og kjøpte en Brewster jeg brygger på, så ikke de største batchene. Men det betyr jo bare at en kan brygge mye mer forskjellig :biersmile:
Ikke alenebrygger lenger siden jeg ikke var vond å beThorvald skrev:Jeg er foreløpig alene om bryggingen, men har endel venner som skal være med når jeg får bygget ferdig utstyret om noen uker?
TomS skrev:Heisan!
Stokke her. Drevet med ølsett i flere år, og synes det nå er på tide å ta steget inn i "de voksenes rekker" med all-grain. Bestilling på Bratberg Kompaktbryggeri er bestilt. Var først inne på tanken på et slikt "Terrassebryggeri", men oppvarming med gass falt ikke i god jord hos bryggerimesterens kone. Har også dårlig med lagringsplass, slik at batcher på 20-25 liter vil være perfekt. Skulle det være noen rundt-om-kring regionen som også har et slikt kompaktbryggeri, og som kunne tenke seg et besøk, er det bare å si ifra. Kan trenge litt innspill fra litt mer erfarene bryggere...
Tom
geiro skrev:heisann tomS jeg bor på fevang å driver å brygger biab (brew in a bag) har nå brygget 12 allgrain brygg så det kann da henne jeg har svar på noen av dine spørsmål.
kan godt legge ut en melling her hviss du er interesert i å komme å se litt neste gang jeg skal bryggeTomS skrev:Heisan!
Stokke her. Drevet med ølsett i flere år, og synes det nå er på tide å ta steget inn i "de voksenes rekker" med all-grain. Bestilling på Bratberg Kompaktbryggeri er bestilt. Var først inne på tanken på et slikt "Terrassebryggeri", men oppvarming med gass falt ikke i god jord hos bryggerimesterens kone. Har også dårlig med lagringsplass, slik at batcher på 20-25 liter vil være perfekt. Skulle det være noen rundt-om-kring regionen som også har et slikt kompaktbryggeri, og som kunne tenke seg et besøk, er det bare å si ifra. Kan trenge litt innspill fra litt mer erfarene bryggere...
Tom
03sib113 skrev:Holder til på Frydenlund. Akkurat startet med litt ekstrakt for å lære litt flasking og slikt. Lurer på om en bb60, bb30 eller Bratberg havner på ønskelista til jul...
Noen meninger om hvilket det burde være?