Sandefjord og omegn...

Hei.

jeg ser at det er noen kjente fjes i denne tråden, og jeg hiver meg herved på bølgen. Første bryggedag er til helgen.

Jeg er bosatt i Sandefjord, og er helt klart interessert i et bryggelaug her i byn.

Morten
 
Legger meg til her jeg også, tipset til Norbrygg av en venn i Unnebergstraktene som jeg mistenker er aktiv her inne :biersmile:

Holder til i Hasleåsen og drømmer om mitt eget bryggeanlegg snart. I mellomtiden smaker jeg meg frem, og har blitt merkbart mer kresen på ølet bare siden Nyttår!!!  :amen:
 
Folk,

Åssen ligger det an med bryggelaug i Fjorn? Blire no greie på eller sitter alle mann på hver si tue og brygger og drekker eget øl?
 
Dan Simen skrev:
Folk,

Åssen ligger det an med bryggelaug i Fjorn? Blire no greie på eller sitter alle mann på hver si tue og brygger og drekker eget øl?

Si det... Får håpe vi får noe gang på det. Trådstarter visted, ferdig med kjøkkenet og klar for Brygging og et laug?
 
Vi kunne jo starta med en samling på Sandar Haandverksbryggeri for å bli kjent og snakke om oppstart av laug.. Hva sier folk her til det?
 
Rått det.
Tar dere initiativ til en bryggekonkurranse så vanker det heder og ære og gavekort og alt mulig rart på vinneren. Vinnerølet brygges i 500-liters batch og blir servert på vårparten.
 
Løver skrev:
Vi kunne jo starta med en samling på Sandar Haandverksbryggeri for å bli kjent og snakke om oppstart av laug.. Hva sier folk her til det?

Ja, hva sier du til det Dan Simen? Lokalene til disp utenfor åpningstid til slike gode formål? :)
 
Dan Simen skrev:
Rått det.
Tar dere initiativ til en bryggekonkurranse så vanker det heder og ære og gavekort og alt mulig rart på vinneren. Vinnerølet brygges i 500-liters batch og blir servert på vårparten.

Setter du dato da Dan Simen? Så skal flaskene være klare til dess:)
 
Dette høres ut som en god ide.. Men vil dere på bryggeriet stå for bedømming, eller skal vi stemme anonymt på hverandre?
 
Jada, holder åpent når dere måtte ønske, men det kan jo kanskje skje på en søndag? Brygger jo da, ofte. Denne uka blir det lørdag.
Hva om vi sier at 3-4 flasker leveres inn i løpet av februar og bedømmes og brygges i løpet av mars? Et par ifra brygghuset, noen ifra bryggelauget og kanskje også NBAS i juryen? Kanskje 6 flasker?
Kjør debatt!
 
Vi har all ølen vår på fat, og rekker ikke brygge nytt på flasker og karbonere iløpet av februar..
Hvis det går på smak, så kan vi stille fat til disp.. Alternativt få lånt en beergun, hvis noen har, og flaske 6 stk..

Noen som har beergun i området?
 
Sandefjord-provinsen i nord, Stokke, er også hjertelig velkommen. Vi forbarmer oss over de små ute i distriktene også. Dessuten er vi alle Guds barn.
Jeg har beergun i brygghuset. Kom og hent i kveldinga i dag eller imorra, før 17-18 tida.
 
Dan Simen skrev:
Jada, holder åpent når dere måtte ønske, men det kan jo kanskje skje på en søndag? Brygger jo da, ofte. Denne uka blir det lørdag.
Hva om vi sier at 3-4 flasker leveres inn i løpet av februar og bedømmes og brygges i løpet av mars? Et par ifra brygghuset, noen ifra bryggelauget og kanskje også NBAS i juryen? Kanskje 6 flasker?
Kjør debatt!


Det blir da publikumsfavoritt som skal kåres. Dvs alle stilarter bedømmes på lik linje?


Hvor mange av de som har skrevet her i tråden det siste 1,5 året er fortsatt klar for et laug?
 
Regner med at du tar deg av organisering og praktisk administrasjon i forbindelse med både laug og bryggekonkurranse, Uthaug?  :ilike:
 
Det varmer mitt hjerte at det skjer noe. Vi er en stor gjeng tydeligvis. Uthaug, sett igang


Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Tilbake
Topp