Sestos hjelp!!

Zoran, bruk en profesjonell til å gjøre jobben, det blir for mye synsing og tilfeldigheter, det er tross alt skumle greier å leke med.
Selv brukte jeg proffe folk ( les Magnus Ulv ) til å koble for meg, det kan bli dyrt å la være. :biersmile:
 
Ja, det er lurest å bruke faglærte når det kommer til slike spenninger. Selv fikk jeg en elektroingeniør på jobb til å kikke over det før jeg i det hele tatt turte å plugge det i støpsel.
 
Flott, men hva om du skal koble om?
Gylden regel er at alle ledere skal kunne nå alle steder i boksen.
 
Jeg skal ikke koble om noe som helst, og hvis det skal gjøres, så er det proffe folk som kjenner lovene som skal gjøre det.
 
Jeg skal ikke koble om noe som helst, og hvis det skal gjøres, så er det proffe folk som kjenner lovene som skal gjøre det.
Edit, alle ledninger når alle punkter, har sjekket, så da er den gyldne regel fulgt.
 
Albech skrev:
Jeg skal ikke koble om noe som helst, og hvis det skal gjøres, så er det proffe folk som kjenner lovene som skal gjøre det.
Edit, alle ledninger når alle punkter, har sjekket, så da er den gyldne regel fulgt.

OK, da lyver bildet litt og du har en bedre 'trikker enn bildet viser. :skitbra:
 
StoreMy skrev:
Flott, men hva om du skal koble om?
Gylden regel er at alle ledere skal kunne nå alle steder i boksen.
Ja,hva om man skal koble om? Da bytter man da ledere som er for korte skulle jeg tro? ::)
 
Ja, Magnus, men det er jo alltid noen som vet bedre enn andre, det har du vel erfart. :biersmile:
 
MagnusU.V skrev:
StoreMy skrev:
Flott, men hva om du skal koble om?
Gylden regel er at alle ledere skal kunne nå alle steder i boksen.
Ja,hva om man skal koble om? Da bytter man da ledere som er for korte skulle jeg tro? ::)

Har en korte ledere er ikke dette noe problem. Har en lenger lengder og/eller kabel blir det en helt annen sak. Det samme gjelder festingen av kabler/leder.

Albech skrev:
Ja, Magnus, men det er jo alltid noen som vet bedre enn andre, det har du vel erfart. :biersmile:

Dersom mine råd, som er tenkt å gjøre ting enklere for dem som faktisk søker informasjon, plager deg beklager jeg dette, men kommer neppe til å holde inne i fremtiden.
Dette er ting som har gitt meg ekstraarbeid på grunn av andres misforståtte pynting og det er faktisk noe som blir sjekket, de fleste steder, når en tar fagbrev.
 
Nå var det vel ikke jeg som søkte ditt råd, det var vel du som mente jeg hadde en lite flink elektrikker.
Elektiske arbeider skal IKKE gjøres av ufaglerte, så velmente råd i den forbindelse er ikke bare av det gode.
Til innformasjon, så tok jeg mitt svennebrev som rørlegger i 1972, så noe kan jeg vel om det faget, men
det er jo alltids noen som mener noe annet.
 
StoreMy skrev:
Flott, men hva om du skal koble om?
Gylden regel er at alle ledere skal kunne nå alle steder i boksen.
Følges den "gyldne regelen" konsekvent ville de fleste automatikertavlene sett ut som et skjærereir :)
 
Tilbake
Topp