Sette på tett lokk før CC?

Hei,

lurer på om det ville hatt en hensikt å sette på ett tett løkk før man kjører CC for å unngå at oksygen blir sugd ned i bøtta?

Bytting av lokk vil i seg selv introdusere oksygen så her går kanskje vinningen opp i spinningen?

Har eventuelt lurt på om det hadde vært lurt å bytte lokk hvis man tørrhumler etter 7 dager samtidig som man kjøler ned litt. Nedkjøling da for å motvirke at noe co2 blir frigjort når man hiver oppi humlen, slik at lokket ikke popper av..

Dette er jo legendarisk, takk. Tror faktisk alle tommeltottene mine skal få dette til selv. Når begynner dere med co2 fangeren? Etter stormgjæring eller kjører dere hele tiden?

Genialt, bestilte like godt en god bunke. Ser ut som man bør bruke ganske tynne slanger.

Ser ut som disse korkene er ganske vanlige, men jeg har ikke klart å finne ut hvilken dimensjon slangene må være. Noen som har sett dem til salgs noe sted?

Det står 6mm i linken til Tazzat. Såvidt jeg vet er 4 & 6mm veldig vanlig i akvarie-verden. Kan være jeg tar helt feil siden jeg ikke driver med den slags, egentlig.

Men får nok tredd på også en 4mm slange på en slik nippel. sjekk akvariebutikken.no

Tilbake
Topp