Skru av ventiler på Corneliusfat

Litt på siden (skal sies jeg er enig med trådstarter, tullete at selger mener du ikke skal demontere fatet): Jeg skrudde av ventil og tok ut stigerør på et fat nylig for første gang siden jeg kjøpte det for flere år siden. Ble rett og slett overrasket over at jeg fant særdeles lite rusk og skit. Er det noe poeng å skru de fra hverandre så ofte?
 
Aleksander87 skrev:
Litt på siden (skal sies jeg er enig med trådstarter, tullete at selger mener du ikke skal demontere fatet): Jeg skrudde av ventil og tok ut stigerør på et fat nylig for første gang siden jeg kjøpte det for flere år siden. Ble rett og slett overrasket over at jeg fant særdeles lite rusk og skit. Er det noe poeng å skru de fra hverandre så ofte?

Jeg har funnet guffe der på mine, og skrur de opp etter hver/annenhver gang.
Jamfør tråden om renslighet som har gått de siste dagene, så er dette et sted som kommer i kontakt med ølet, uten at det skal koses etterpå, og en av de viktige plassene at det er rent.
 
Etter å ha vasket corneliusfatene mine flere ganger ble jeg bekymret for gjengene mine etter hvert jeg også, da jeg følte det var litt "ekkelt" å skru fast koblingene igjen etter å ha vasket fatet. Det kjentes litt "tørt" ut å skru på koblingene igjen, om du forstår meg. Anbefaler å ha på litt keg lube/vaselin på gjengene før man skrur på koblingene, da det går mye bedre, og man blir ikke redd for å skru til slik at man ødelegger gjenger! :)
 
Lund teknikk selger både nye, renoverte og kun trykkprøvde med ulike garantier (er oppgitt på nettsiden deres)
Hvilke type fat dreier dette seg om? Er det et nytt fat?

Fordelen med lundteknik er jo den lave prisen, spesielt om man tilfeldigvis er på reise innom Danmark uansett og sparer frakten.
 
Har handla fat fra Lund teknik sjølv, pga den låge prisen. Men kommer nok ikkje til å handla der igjen.  :noway:
 
js skrev:
Lund teknikk selger både nye, renoverte og kun trykkprøvde med ulike garantier (er oppgitt på nettsiden deres)
Hvilke type fat dreier dette seg om? Er det et nytt fat?

Fordelen med lundteknik er jo den lave prisen, spesielt om man tilfeldigvis er på reise innom Danmark uansett og sparer frakten.

Fatene var nye.
 
På et nytt fat så er det å regne som en reklamasjon. Underlig at ikke firmaet aksepterer det.
 
opplevde i stad at gjengene på den ene siden var ødelagt slik du skriver. maila bryggselv og fikk svar med en gang. dro innom og fikk bytta keg. dette til tross for at jeg hadde kjøpt det for flere mnd siden, men ikke opna det før nå.

skriver her for å vise at jeg er takknemmelig for at det finnes steder med god kundeservice.
 
Skal bytte ventil på dette flotte fatet jeg fikk fra Lund da jeg kjøpte fire brukte fat. Nesten veteran. Ja, det står VEST Tyskland. Ikke umulig at hele driten ramler fra hverandre da.
 

Vedlegg

  • 1391446973957.jpg
    1391446973957.jpg
    1,3 MB · Sett: 298
Runar Stock skrev:
Skal bytte ventil på dette flotte fatet jeg fikk fra Lund da jeg kjøpte fire brukte fat. Nesten veteran. Ja, det står VEST Tyskland. Ikke umulig at hele driten ramler fra hverandre da.

Glasnost! 
Fatet er produsert i 1988 (baujahr). På den annen side: halveringstiden til rustfritt er vel ganske romslig, det går sikkert fint!

Sent from my C6603 using Tapatalk
 
RawRoffe skrev:
Runar Stock skrev:
Skal bytte ventil på dette flotte fatet jeg fikk fra Lund da jeg kjøpte fire brukte fat. Nesten veteran. Ja, det står VEST Tyskland. Ikke umulig at hele driten ramler fra hverandre da.

Glasnost! 
Fatet er produsert i 1988 (baujahr). På den annen side: halveringstiden til rustfritt er vel ganske romslig, det går sikkert fint!

Sent from my C6603 using Tapatalk

Hehe, ville du sagt det samme om en 88 Skôda til halv av nypris? :p
 
Jeg har fire (veteran)fat fra lund som jeg demonterer hver gang de er tomme, har ikke hatt noen problemer der ennå. Er det gjenger kan man man skru sier nå jeg.
Når det er sagt så var vel corneliusfat egentlig laget for oppbevaring av høykonsentrert sukkersirup for brusdispensere og da var vel demonteringsbehovert betrakltlig mindre en ved hjemmelaget øl som jo kan inneholde mye forskjellig.
 
Tilbake
Topp