Skumfasthet

Sorry Lars'ern
men vi er allerede fulltallig
Han hadde bare 6 glass


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prøvesmaking av julebrygget.:)
Rensa glasset med starsan,tilfreds med resultatet.
Då vert sprayflaska fast innventar ved julemiddagen.

på flaske:
# apa
# dry stout
# weizen
# juleøl
# dortmunder export
# belgian stout
# saison
# belgian wheat
 

Vedlegg

  • 20151022_220850.jpg
    20151022_220850.jpg
    87,7 KB · Sett: 65
Men det blir kanskje litt feil å drikke seg full mens verten er edru


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis vi vrir det over til å handle om kotyme så kan vi kalle det for et kompliment ovenfor vedkommende som har brygget ølet. Ølet må jo være godt hvis noen ikke stopper å drikke det.
 
Prøvesmaking av julebrygget.:)
Rensa glasset med starsan,tilfreds med resultatet.
Då vert sprayflaska fast innventar ved julemiddagen.



på flaske:
# apa
# dry stout
# weizen
# juleøl
# dortmunder export
# belgian stout
# saison
# belgian wheat

Starsan gjør egentlig ikke det du her mener at det gjør. Starsan løser ikke opp dritt i porene i glasset slik som et godt vaskemiddel gjør.
 
Hvis vi vrir det over til å handle om kotyme så kan vi kalle det for et kompliment ovenfor vedkommende som har brygget ølet. Ølet må jo være godt hvis noen ikke stopper å drikke det.

Tja i min ungdom (på Eidsvoll og i Feiring) hade vi en "drink" som vi døpte "Snowshow"; fifty-fifty snø og hjembrent (litt vanskelig å forklare måleprosessen). Vi drakk det, men ... :confused:.

Vi stoppa forsåvidt også ... :(.
 
Tja i min ungdom (på Eidsvoll og i Feiring) hade vi en "drink" som vi døpte "Snowshow"; fifty-fifty snø og hjembrent (litt vanskelig å forklare måleprosessen). Vi drakk det, men ... :confused:.

Vi stoppa forsåvidt også ... :(.

For ikke å snakke om labsprit, kahlua og snø fra hagen
 
Husker jeg var 16 og blandet ut vin med husholdningssaft.. Aldri drukket vin før. Hadde mora til kompisen min bare kjøpt øl så hadde jeg sluppet det..Hadde nemlig trent på øl på språkreise noen måneder før.
 
hehe - hjembrenten i Feiring ble også blandet med saft, og vi etterlot oss tydelige, fargerike spor i snøbrøyta på veien hjem.

Øl var jo så klart bedre, men det hjemmelagde var billigere.
 
hehe - hjembrenten i Feiring ble også blandet med saft, og vi etterlot oss tydelige, fargerike spor i snøbrøyta på veien hjem.

Øl var jo så klart bedre, men det hjemmelagde var billigere.

Hehe. Husker jeg fikk høre om denne Pjolter for første gang, av en kompis fra Løten. Han solgte det inn som en fantastisk trylledrikk. HB iblandet litt sukkerlake fikk meg raskt ned på beina igjen. Dog manglet fargene i sporene i snøen da dette var blankt som vann.
 
Tilbake
Topp