Slange til vanndamp

Skal lage en lokkløsning til å avlede dampen fra min BB30 ut vinduet.
Har funnet kuppelen, og leter nå etter slange.

Biltema sin "slange i aluminium" er impregnert papp kledd i aluminiumsfolie.
Mistenker at denne ikke vil vare mange brygg.
Og spesielt næringsmiddelgodkjent er det nok heller ikke.

Har noen bedre tips om slanger?

Har kikket litt i Tess sitt sortiment, men der finnes så mye å velge i, og noen koster mer enn BB30 for et par meter.

andersreve skrev:
Skal lage en lokkløsning til å avlede dampen fra min BB30 ut vinduet.
Har funnet kuppelen, og leter nå etter slange.

Biltema sin "slange i aluminium" er impregnert papp kledd i aluminiumsfolie.
Mistenker at denne ikke vil vare mange brygg.
Og spesielt næringsmiddelgodkjent er det nok heller ikke.

Har noen bedre tips om slanger?

Har kikket litt i Tess sitt sortiment, men der finnes så mye å velge i, og noen koster mer enn BB30 for et par meter.
Den trenger vel ikke være næringsmiddelgodkjent for å lede vekk dampen?
Jeg ville tro at vanlig ventilatorslange duger... Den tåler jo utluft fra tørketrommlen, så hvorfor ikke?

Jeg ser for meg damp som kondenserer langs veggen i slangen og renner tilbake i karet som inneholder allslags ulumskheter og kjemikalier.

Men de ventilasjonsslangene så jo perfekt ut. Klarer ikke å forstå hvorfor ikke representanten for Biltema klarte å nevne disse for meg da jeg var i butikken og spurte etter slanger til å lede vanndamp med ;) Takk for tips!

Man lager en s form på slangen slik at kondensen samles i bunnen av s'en (hvor man har lagd et hull til avdrypp)

andersreve skrev:
Jeg ser for meg damp som kondenserer langs veggen i slangen og renner tilbake i karet som inneholder allslags ulumskheter og kjemikalier.

På min kuppel/hatt bruker jeg et slikt ventilasjonsrør. En kraftig bøy rett over kuppelen/hatten så rett ut vinduet. Funker brillefint.

Kanskje litt småkaldt på kjøkkenet når det det var minus 15 i går, men pytt.

Tom

Tilbake
Topp