Slogen.

De selger no mye øl, de har nettopp utvidet produkjsonen. Jeg har aldri smakt noe usmak ved deres øl, men det er kanskje ikke det mest spenstige øllet. De var med å få meg inn i hjemmebryggerverden da jeg smakt deres Pale Ale første gang.
 
Heilt klart at dei har ein betydning for at monge får opp augene handverks øl. Og monge som har fått øl med oss sei dei liker Slogen godt. Men eg synest det er stor variasjon mellom dei forskjellige gongane eg har smakt det.

Eg skal heilt klart teste det neste år også.


Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

edit : tok vekk ein liker som var feil plassert.
 
Jo-Helge skrev:
Heilt klart at dei har ein betydning for at monge får opp augene handverks øl. Og monge som liker har fått øl med oss sei dei liker Slogen godt. Men eg synest det er stor variasjon mellom dei forskjellige gongane eg har smakt det.

Eg skal heilt klart teste det neste år også.

Heri.

Jeg hadde for første gang den "gleden" av å smake slogen øl for første gang i begynnelsen av Desember.  Jeg fant den i butikkhyllene i Hamar.  En kollega fra dee traktene har anbefalt dette ølet for meg, og jeg syntes jeg måtte kjøpe et par flasker.  Men jeg er vel enig i hva noen andre har skrevet her i dette forumet.  Det var en "bismak" eller "signatursmak# som ikke falt i god jord hos meg, . Etter første slurk av ølet slo den første tanken meg at dette ølet må det være noe feil med.  Men kanskje de har en bevisst "smaksprofil" på ølet sitt?? Uansett, det falt ikke i smak hos meg.  Synd, for de har et utrolig flott fjell de har som profil. Vært der en del ganger.


Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Har hatt noen Slogen i hus nå i jula. Jeg er heller ikke begeistret over det jeg har smakt. Jeg undrer over hva det er som lager denne signatursmaken (usmak) på ølet deres?
 
"signatursmaken" minner ganske mye om lukten av hvit pepper. Kanskje de lagrer hvit pepper i samme rom som malten? ;-)

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 
Født og oppvokst i nabobygda. Jeg må si at Slogen ikke helt leverer det jeg er ute etter i et tradisjonsrikt øl, men at det er en god "tribute" til norsk/sunnmørsk tradisjonsøl er ikke tvil om. Hva som gjør at de har den der merkelige smaken spekulerer jeg lite i. Jeg drikker det hvis jeg får det bydd, men jeg kjøper heller andre sorter til meg selv.
 
Tilbake
Topp