Sløv gjærstartar

6 timar etter pitching av gjæren så har da byrja å bobla i gjærlåsen, så da står visst te liv. Satsar på den er i stand til å køyra løpet fullt ut [emoji846]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Blir nok bra skal du se.

Vekte for en uke siden en pakke WLP550 og WLP400 som gikk ut på dato for 14mnd siden. Startet langsomt, men den tredje starteren var det futt it. Tester den nå, hadde synlig aktivitet etter bare 4t og ganske kald pitch og selv med 10L head space blåste den gjær gjennom gjærlåsen. Virket rimelig sprek. Skal sjekke den om noen dager.
 
Satte i gang et lite eksperiment i dag. Imperial garanterer gjæren sin for 4 måneder, og jeg hadde ei pakke 09 PUB som er 6,5 mnd gammel. Den heiv jeg oppi 3 liter vørter, og plasserte på rører'n. Så får vi se om jeg kan brygge en planlagt golden ale til uka. (Det er vel et eksperiment det og. 09 er Fuller's gjær, og ikke egentlig noe innlysende valg for denne øltypen.)

Det var ingen avfeldig gamling jeg heiv inn i arbeidslivet i går. Den gjorde seg ferdig i løpet av natta, så i dag tidlig kunne jeg bare dekantere og arkivere. Det er ingen tegn til noe lag av død gjær, heller - sjøl om jeg sjølsagt ikke tror at det var 100% levedyktighet etter 6,5 mnd. I alle fall; nok en bekreftelse på at Imperial-gjæren holder høy kvalitet. Her har jeg vel minst 5-600 milliarder celler.
Gjærstartergjær.jpg
 
For å oppdatera denna her då:

Målte SG: 1,008 idag, to og ei halv veke etter bryggedag. Så har jobba godt denne gjæren. Smak: absolutt belgiske tonar, men med vel 9 % alkoholinnhald var den litt kvass når eg smaka og lukta såvidt på prøven [emoji28]. Reknar med denne må stå ei stund før den er heilt på topp..

Eg gjorde det eg kunne for å prøva å enda opp med ein gjærbar vørter då eg meska, sidan denne øltypen bør ha relativt låg FG, men dette slo mine forventningar, hehe..

Mesking: 63 grader, 75 min. Tappa av til kokekjel utan å heva temperaturen. Skylte med 76 grader varmt vatn.

Pilsnermalt, syremalt og ei klype melanoidinmalt, 1,5 kg sukker rørt inn på slutten av koketida (las i eitt innlegg her ein stad at dette var lurt for denne øltypen og andre meinte dette var best å tilsette etter stormgjæring, så då valte eg å gjera det som var enklast for med der og då, hehe).

Dette ølet blir neppe tappa på mange 0,75L flasker, hehe.. men uansett eit spennande prosjekt i ein for meg relativt ukjend ølstil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
For å oppdatera denna her då:

Målte SG: 1,008 idag, to og ei halv veke etter bryggedag. Så har jobba godt denne gjæren. Smak: absolutt belgiske tonar, men med vel 9 % alkoholinnhald var den litt kvass når eg smaka og lukta såvidt på prøven [emoji28]. Reknar med denne må stå ei stund før den er heilt på topp..

Eg gjorde det eg kunne for å prøva å enda opp med ein gjærbar vørter då eg meska, sidan denne øltypen bør ha relativt låg FG, men dette slo mine forventningar, hehe..

Mesking: 63 grader, 75 min. Tappa av til kokekjel utan å heva temperaturen. Skylte med 76 grader varmt vatn.

Pilsnermalt, syremalt og ei klype melanoidinmalt, 1,5 kg sukker rørt inn på slutten av koketida (las i eitt innlegg her ein stad at dette var lurt for denne øltypen og andre meinte dette var best å tilsette etter stormgjæring, så då valte eg å gjera det som var enklast for med der og då, hehe).

Dette ølet blir neppe tappa på mange 0,75L flasker, hehe.. men uansett eit spennande prosjekt i ein for meg relativt ukjend ølstil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har gitt opp å brygge en sånn med et akseptabelt nivå av høyere alkoholer, så om det blir for ille, er vi i alle fall to;).
 
Jeg har gitt opp å brygge en sånn med et akseptabelt nivå av høyere alkoholer, så om det blir for ille, er vi i alle fall to;).

Ja, blir nå spennande å sjå kva det blir av brygget. Men nå er ikkje slike øl det eg drikk mest av heller. Det som var litt morosamt var at gjærstartaren smakte i grunn kjempegodt. Brukt same gjæren med tilsvarande maltsamansetning men OG rundt 1047, så hadde det sikkert blitt eit kjempegodt og lettdrikkeleg øl[emoji846]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja, blir nå spennande å sjå kva det blir av brygget. Men nå er ikkje slike øl det eg drikk mest av heller. Det som var litt morosamt var at gjærstartaren smakte i grunn kjempegodt. Brukt same gjæren med tilsvarande maltsamansetning men OG rundt 1047, så hadde det sikkert blitt eit kjempegodt og lettdrikkeleg øl[emoji846]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, jeg har også noen ganger tenkt at gjærstarteren egentlig ikke var så gal. Men står den og snurrer for lenge, begynner gjæren å ete etanol. Den kan det når den har tilgang til oksygen, og det er slutt på annen mat. Og da er eddiksyre et avfallprodukt. En sånn starter smaker ikke godt:eek:.

Så smaker starteren skikkelig surt, veit du at den har stått for lenge.
 
Karboneringstest og ei siste oppdatering om korleis det gjekk med gjærstartaren eg hadde mine tvil om.

Bra futt i flaska, men for tidleg til at kolsyra har fått «sett seg» i ølet. Nå er eg ikkje veldig røynd med belgiarar men smaken av denne samanlikna med andre trippelar eg har smaka, så er eg ikkje heilt avskremd [emoji846]. Sikkert ikkje noko som imponerar ein kjennar, men den funkar for meg. skal bli spennande å fylgja utviklinga over tid [emoji846].
81ab9a926cf159f5b61de9b8cdceb269.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp