sodastream setup

Hei! etter bare en uke med Fating så var jeg borte en helg. og 2.5kg flasken var pluselig tom da jeg kom hjem....
så jeg tenkte og ha en setup der jeg bruker en 0.5kg sodastream flaske i kjøleskapet med fatet, da får jeg mere plass og mindre gass og miste dersom det skulle lekke.

så et parr spørsmål.
en slik sodastream flaske varer vell til karbonering og servering av et 19l fat?

jeg har bestilt en slik adapter for at den skal passe til manometeret
men jeg tenker at jeg kommer til og leie en større flaske fra AGA for og bruke og fylle sodastream flasken når den er tom. svigerbror ordner gass på firmaet så sparer jeg MYE på flaske leie.
dessuten så har jeg 6 timer kjøring hvis jeg skal fylle min egen flaske :(

men jeg lurer litt på hva jeg trenger for og fylle sodastream flasken i fra den store aga flasken. vet ikke helt hvilken kobling det er på de flaskene men er vell sikkert flere her som har slike
 
En sodastream flaske holder til karbonering og servering av flere 19 litere

Når det kommer til det andre du lurer på, må andre komme på banen for det har ikke jeg greie på.

Og for å utnytte tråden din litt hvor i verden holder du til, eller svogeren din? Gass er noe alle vi bryggeri bruker en del av, så å ha en kontakt som ordner det er aldri feil
 
Er på silsand Troms. Er ingen som fyller gass i nærheten. Nermeste er tromsø. Og dit å tilbake er 5-6timer.
Alle i nærheten leier kun ut flasker. Og det er dyrt.
Men svigerbror som eier firma har avtale med aga på 20 flasker. Selv om han ikke bruker 20. Så var ingen problem og ta en flaske co2 på han. Da er det vell 50øre leie eller noe. Siden det er så langt til nermeste fylling så tror jeg det blir det rimeligste.
 
Tilbake
Topp