Jeg jobber med et HERMS oppsett (bruker BIAB i dag), og har tenkt en del rundt styring. Jeg har sett på mange ulike DIY oppsett, en del av dem med store omfattende styreskap, og en del enklere varianter. Jeg har en brewpi liggende som jeg tenkte kunne brukes til dette, men det finnes foreløpig ikke software til annet enn gjæringskontroll til denne såvidt jeg vet. Jeg har lest litt her og andre steder, og det ser enda bedre ut å kunne bruke en løsning som styres fra PC/Mac/pad, og da kanskje aller helst en løsning som er tilgjengelig som en IP-adresse via en browser. Men saken er at jeg ikke kan så mye om software på det tekniske nivået. Jeg har ingen problemer med IT generelt, og kan bygge det meste selv av det jeg trenger av DIY bryggeutstyr, men når det gjelder hvordan jeg går fram for å få dette opp og stå, da har jeg behov for hjelp. Jeg lurer på bl.a. følgende: Hva slags programvare finnes til dette formålet, og hva anbefaler dere? Hva skal jeg bruke som boks som styrer det hele? Hvordan kobles denne til de ulike SSR'ene, og hvor mange slike kan kobles til? Mitt oppsett kommer til å ha 1 element til HLT (5,5kW), 2 elementer til KOK (2x3,5kW) og et element til HERMS (3 eller 3,5kW). I tillegg til dette vil det vel være behov for 2 pumper. Både på pumpesiden og på varmelementer vil det trolig være en fordel å kunne regulere hastihghet/effekt. Synes ikke dette høres umulig ut å skru sammen, men jeg har behov for å bli ledet i riktig retning;-) Alle tips til hvordan jeg skal gjøre dette, eller andre tråder som beskriver dette, taes i mot med takk!