Sølv Loding rustfritt

Eg har lodda saman heile bryggeriet mitt med sølv. Kan anbefale Harris sølvlodd med 56% sølv (næringsmiddel safe)med tilhøyrande flussmiddel og MAPP-gassbrennar fra feks Jula.

Jøss så bare skite i å lære å sveise altså! Regner med denne metoden passer best til gjennomføringer og dill, og ikke til tungbærende konstruksjoner?

Sveising er jo kjekt og har definitivt sin plass. Men ein kan kome langt med lodding.

Det er i hovudsak to typar lodding: ein mjuk variant tilsvarande vanleg elektronikklodding med relativt låg temperatur, men for næringsmidlar må ein bruke tilsats som er berekna for det. Harris Stay-Brite® 8 loddetinn med 6% sølv og flussmiddel Harris Stay-Clean® Liquid Flux. Denne er fin til å lodde gjennomføringar på måten beskreve over i videoen som Strupneset linka til. Der får ein litt mekanisk styrke på grunn av "bulken" som blir fylt med tilsats og støttar opp om gjennomføringen.

Den andre metoden er hardlodding. Det skjer med tilsats som først smeltar ved 600 grader++, men tilsatsmaterialet er mykje sterkare. Her er det ein fordel å bruke MAPP-gass då den brenn med høgare temperatur enn vanleg propan. Spesielt på store deler som tri-clamp i ein varmtvannsberedar feks.

Eg har brukt begge deler, men likar best hardlodding med Harris Safety-Silv® 56 og Harris Stay-Silv® White Flux, pga styrken den gir.

Som eksempel har eg festa bein på VVB-kjelar med vognboltar der bolten er satt i fra innsida av kjelen og lodda fast. Beina er då tredd på bolten på utsida av tanken og sikra med mutter. Her utnyttar ein styrken i bolten og loddinga gjer at det blir tett.
Eller som bilda under viser, 2" TC-ferrule i det gamle holet etter varmeelementet i ein gamal OZO 150l. Innsida er slipt litt med vinkelslipar etter lodding.

20140401_215654.JPG20140401_215501.JPG

Dette var kloke ord!!Protto:) har du linker til det du beskrev,er jo så mange typer å velge mellom på Ebay,
Greit om noen vil bestille at de får rett:)inkl Meg:)

Hehe, skulle gjerne vore sponsa.

Linkar ja, har handla ein del hjå denne butikken:

http://stores.ebay.com/netwelder?_trksid=p2047675.l2563

Dei produkta eg nevner kjem i forskjellige forpakningar. Det er ikkje vits å handle kilovis av sølv og flussmiddel då det er relativt drugt i bruk om ein ikkje har store fuger å fylle. De er forresten ein fordel at fugene er så små som mogeleg. Kapillæreffekten dreg den smelta tilsatsen godt inn.

Mjuklodding:
Det finns små kit som denne:

http://www.ebay.com/itm/HARRIS-STAY...726?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item541d76d44e

Ellers finns komponentane for seg, berre å søke etter produktnavna. Men eg ville ikkje kjøpt tjukkare tilsats enn 1/8". Hatar tjukt loddetinn :)

Hardlodding:
Ser det ut til å berre finnast lause "deler", feks:

http://www.ebay.com/itm/Harris-Safe...164?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5673b3809c

Ikkje sikker på om denne finns i mindre forpakning. 93g er ganske mykje. Den fins og i variantar med mindre sølv som er billegare. Berre pass på at det er "NSF"-merke på pakken (amerikansk næringsmiddelgodkjenning).

Flussmiddel til den, feks denne:

http://www.ebay.com/itm/HARRIS-STAY...786?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5673c7ca72

Ein annan ting, sølv har antibaktrielle eigenskapar om nokon bekymrar seg for oppblomstring av mikroflora i samanføyningane :)

Eit par ting til: Ved hardlodding må ein bruke så høg varme at rustfritt akkurat startar å gløde. Det blir då misfarging av stålet etter nedkjøling. Dette er relativt lett å pusse/slipe vekk med sandpapir, roterande stålkost på drill eller vinkelslipar med dertil egna pusseutstyr.

Oppvarmingen går ikkje ut over dei rustfrie eigenskapane til stålet, og eg har aldri behandla det med noko lurium for pasifisering i etterkant. Men eg passar alltid på at nyslipte flater får stå tørt nokre dagar før dei blir tatt i bruk slik at det får byggd seg opp eit oksidbelleg igjen.

Flussmiddelet kan ein vaske vekk med varmt såpevatn før ein pussar og sliper.

Fin instruksjonsfilm det, men syns dei var vel slepphendte med reingjeringa. Tørk vekk skjæreoljen og avfeitt med raudsprit!

Oppvarmingen går ikkje ut over dei rustfrie eigenskapane til stålet, og eg har aldri behandla det med noko lurium for pasifisering i etterkant. Men eg passar alltid på at nyslipte flater får stå tørt nokre dagar før dei blir tatt i bruk slik at det får byggd seg opp eit oksidbelleg igjen.

Zinken derimot - som dette loddetinnet inneheldt (17%) - er visst ikkje ideelt med omsyn til mogleg rust i samband med ei slik lodding . Men det spelar kanskje liten rolle her - kanskje meir utsett i meir korrosive miljø enn vi har i brygging?

http://www.bssa.org.uk/topics.php?article=113

Vel, eg trur det er eit teoretisk problem først og fremst. Iallefall til brygging på hobbybasis. Når ein tenker på kontakttida i ein bryggekjele er ikkje den spesielt lang, sjølv om ein skulle finne på å brygge kvar helg.

Her er iallefall det skrytebrosjyra til Harris seier om Safety-Silv® 56:

"This high silver (56%) content alloy makes first quality brazes. It is freeflowing with unequaled capillary attraction and deep penetration. Ductility is high and corrosion resistance is suitable for all but strong chemical applications. NSF 51 listed for use with food equipment materials. The silver color is an excellent match to stainless steel and silverware applications."

Så kan ein jo bedømme sjølv om ein reknar vørter som "strong chemical" :)

Eg har iallefall ikkje hatt nokon problem med korrosjon rundt mine loddingar.

Jeg har skaffet meg en ny 50 liters kjele og skal sette inn kran. Er det noen som har verktøy for bøying av krave og utstyr til lodding i Oslo-regionen... og som kunne ha hjulpet meg. Jeg dekker selvsagt alle kostnader ++
Har liten lyst til å kjøpe nok en 'ting' som kun blir benyttet én gang :)

Her er en som har fått maskinert en ny type gjennomføring for sølvlodding. Usikker på om dette er å få kjøpt...

Tilbake
Topp