Speidel 20L-spm (vurderer å kjøpe)

Kenneth N

Norbrygg-medlem
Jeg vurderer å kjøpe en speidel 20L om ikke så veldig lenge, men en ting jeg lurer på.

Går det fint an å bruke den i en vanlig stikkontakt, eller bruker den for mye strøm slik at jeg vil få problemer med sikringen? (har omtrent 0 el-kunskaper)

Andre ting man bør vite før man kjøper? Kjekke modifikasjoner?

Null stress. Effekt (Watt) = Spenning (Volt) x Strøm (Ampere). Har du en 10A sikring tåler denne kursen 230V x 10A = 2300W (Speidel 20L trekker maks 2023W).

Som sagt tidligere, fungerer den greit på en 10 Amp kurs, men du har ikke rom for mye annet på den samme kursen.

Det vil si at jeg har måtte slå av varmovnen på kjøkkenet og kan ikke bruke vannvarmeren mens Mr. Speidel arbeider.

Takk for litt oppklaring! Da blir det nok speidelkjøp neste uke kan jeg tenke meg! Må se an lommeboka etter langhelg i København nuh  :help:

Er det en enkel sak å rengjøre speidelen etter bruk?

Speidelen er enkel å rengjøre. jeg bruker pwb og den er skinnende ren etter rengjøring.
det er bare å løpe og kjøpe.
men pengene kan går raskt i københavn. har vært der 3 ganger gjennom vår-sommer og det blir kanskje en tur til iløpet av året.
Mange bra spisesteder. Sist spiste vi på Kadaou ( http://www.kadeau.dk/kbh.php ) . Fantastisk mat.
Så er jo en tur på mikkeller (Nørrebro sin er bedre enn Vesterbro) og fermentoren alltid obligatorisk.

Det er litt knot å rengjøring rundt varmeelementene, men du får vekk det beste. Jeg pleier å gi den en runde med pbw for hvert femte brygg omtrent.

Tilbake
Topp