Per_Inge
Norbrygg-medlem
Gjæringen stoppet opp på kölsch kittet fra speidel?
Fg ble 1020 og der stoppet det.
Kokte noe spraymalt med gjærnæring som jeg tilsatte, ristet og luftet med luftestein etter en uke var gått men ingen liv i gjæringen.
Nå syntes jeg det er kommet en liten bismak på brygget.
Har noen tips om hvordan vi får igang gjæringen, eller er det bare å helle det i sluken når det stopper opp som dette?
Har en gjærstarter gående men det er vel å hive god gjær ut vinduet ?
Kan luftesteinen ha infisert vørteren etter å ha ligget i Fyrst Bismark sprit 38% før og etter bryggene?
Brygget Nøgne Ø #100 klone og den blir bedre å bedre på flaskene
Fant og ut at speidelen ikke tok unna 19 kilo malt he he, og bryggingen gikk ut i morgentimene.
Hvor mye vil dere andre speidel bryggere si er max for å få god utnyttelse av malten (speidel 50 L)?
Takker for svar og tips på forhånd
Fg ble 1020 og der stoppet det.
Kokte noe spraymalt med gjærnæring som jeg tilsatte, ristet og luftet med luftestein etter en uke var gått men ingen liv i gjæringen.
Nå syntes jeg det er kommet en liten bismak på brygget.
Har noen tips om hvordan vi får igang gjæringen, eller er det bare å helle det i sluken når det stopper opp som dette?
Har en gjærstarter gående men det er vel å hive god gjær ut vinduet ?
Kan luftesteinen ha infisert vørteren etter å ha ligget i Fyrst Bismark sprit 38% før og etter bryggene?
Brygget Nøgne Ø #100 klone og den blir bedre å bedre på flaskene
Fant og ut at speidelen ikke tok unna 19 kilo malt he he, og bryggingen gikk ut i morgentimene.
Hvor mye vil dere andre speidel bryggere si er max for å få god utnyttelse av malten (speidel 50 L)?
Takker for svar og tips på forhånd