Det er så deilig at jeg må rive meg ut av drømmen og tilbake til virkeligheten..Richard skrev:Syntes sjåglass og O₂-sten er et minimum av verdig utstyr for en Speidel :ilike:
Bjarte H skrev:Det er så deilig at jeg må rive meg ut av drømmen og tilbake til virkeligheten..Richard skrev:Syntes sjåglass og O₂-sten er et minimum av verdig utstyr for en Speidel :ilike:
Bare synd den ikke er tri-clamp..neslekkim skrev:Det jeg syntes var morsomt med denne fra brouwland: http://www.brouwland.com/setframes/...=28&id=1433&xin=1&src=aerator&dt=24&shwlnk=0
Alt i en dings.. her er det tommer og størrelser ann mass.. går i spinn av alle tall og gjengetyper.. arg
Pikk og pikk, iom. at den stikker ut og rett til en av sidene, kan den vel neppe betegnes som pikk. På bildet kan du se O₂-in til venstre, termometer til høyre og vørter in/ut langs "stammen". Nå mangler bare en tri-clamp-kraneneslekkim skrev:wow, det blir jo den jækla pikken som stikker rett ut av speideln.. hm.. her må tenkes.. :=)
Richard skrev:Butterfly er enklere å rengjøre siden den er pip åpen, det er bare et "ror"/plate som du justerer på (inne i kranen). Den kranen du linker til er ikke tri-clamp, den er jalla balla enkel og står ikke i stil til en Speidel
(husk jeg er en arrogant Speidel owner).
Bjarte H skrev:Pikk og pikk, iom. at den stikker ut og rett til en av sidene, kan den vel neppe betegnes som pikk. På bildet kan du se O₂-in til venstre, termometer til høyre og vørter in/ut langs "stammen". Nå mangler bare en tri-clamp-kraneneslekkim skrev:wow, det blir jo den jækla pikken som stikker rett ut av speideln.. hm.. her må tenkes.. :=)
Jeg har laget meg en enkel dip-tube som gjør at jeg slipper å velte på speidelen. Det tok ca. 5 min og 5 cm kobberrør Ø10mm, og det funker.neslekkim skrev:Bjarte H skrev:Pikk og pikk, iom. at den stikker ut og rett til en av sidene, kan den vel neppe betegnes som pikk. På bildet kan du se O₂-in til venstre, termometer til høyre og vørter in/ut langs "stammen". Nå mangler bare en tri-clamp-kraneneslekkim skrev:wow, det blir jo den jækla pikken som stikker rett ut av speideln.. hm.. her må tenkes.. :=)
Ja, tenkte vel mer på at den vil stikke en halvmeter ut av speideln, blir noe å snuble i.
Ser iallefall ut som det er noen muligheter her, bare hvor praktiske de blir, med tanke på at du må velte speidelen temmelig mye for å få ut ølet, så må man tenke litt der på hvordan en slik contraption kan være..
Bjarte H skrev:Jeg har laget meg en enkel dip-tube som gjør at jeg slipper å velte på speidelen. Det tok ca. 5 min og 5 cm kobberrør Ø10mm, og det funker.neslekkim skrev:Ser iallefall ut som det er noen muligheter her, bare hvor praktiske de blir, med tanke på at du må velte speidelen temmelig mye for å få ut ølet, så må man tenke litt der på hvordan en slik contraption kan være..
Ja, nei, neineslekkim skrev:Jasså?, og den står der under koking og alt selvsagt?
Har du bilde?, var det bare å stappe røret inn?
Dette blir jo bare bedre og bedre
Vi bør snart få opp en egen side med oversikt over alle modifikasjoner som man kan gjøre, med delereferanse og bilder
Bjarte H skrev:Ja, nei, neineslekkim skrev:Jasså?, og den står der under koking og alt selvsagt?
Har du bilde?, var det bare å stappe røret inn?
Dette blir jo bare bedre og bedre
Vi bør snart få opp en egen side med oversikt over alle modifikasjoner som man kan gjøre, med delereferanse og bilder
Jeg kan legge opp et bilde i Speideltråden litt seinere
magnumhansen skrev:Da kommer bildene.
Jeg bruker kun hel humle i humlepung.BjarneHB skrev:Nydelig. Jeg lurer på et par ting, har du problemer med at platekjøleren tetter seg? Jeg har kjøpt meg en blichmann platekjøler og skal kjøre et tilsvarende whirpool system, men min bekymring er at platekjøleren skal tette seg.
Jeg ser problemet med sentrifugal pumpe, bruker du pumpe med gummimpeller eller tannhjulspumpe?
Det er et Millipore filterhus av rustfritt stål med samme tilkobling.Richard skrev:Den sylinderen/tanken som peker oppover på bilde 3 og 4, hva er det?
(må ha det inn med t-skje).