• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Spiralkjøler for 60L brygg, kjøpes i Oslo eller nærheten

Jeg har nok en gang sett meg lei på platekjøleren og slanger og alt det der, og vil gi spiralkjøler (til å putte rett i kokeren) et forsøk. Jeg går ut ifra at jeg trenger ca 15m med 12mm rør.

Jeg bor i Oslo, men kan hente hvis det ikke er veldig langt unna.
 
Vi har 2 på Chateau neuf, henholdsvis i stål og i kobber, beregnet på 50-100 l, men begge er lekk og bør sveises. Interessert i slikt?

Sent from my A0001 using Tapatalk
 
Jeg kan ta den i kobber, hvis det ikke er mange lekkasjer? Jeg kan ikke sveise, men det bør vel gå å kutte bort den skadde delen og sette på et skjøtestykke... Evt lodde kan jeg.

Hva er diameter på den, og hva skal dere ha for den? Jeg har faktisk handlet med dere før, kjøpte en kjøleboks med manifolder, som jeg fortsatt bruker :)
 
Jeg har en i kobber fra Bryggselv. Mener den er 12mm. Har vært brukt i en kjele på 70 liter, og det fungerer greit dersom det er sirkulasjon i kjelen under kjøling. Den er komplett med Gardena-koblinger og jeg bor i Oslo.

Om du er interessert kan jeg ta mål av diameter og rørlengde i morgen (mandag)
 
Hvis den er 12mm x15 meter, slik som de selger i dag, er jeg interessert! Hva skal du ha for den?

Jeg mener den fra bryggselv skal passe i kjelen min uten problem, men diameter er nok lurt for sikkerhets skyld :)

Og, andersv20; jeg er fortsatt interessert i deres, om prisen er riktig.
 
10mm er vel litt i minste laget for 60L. Jeg venter og ser hva andersv20 sier om de fra chateu nauf. Han kommer vel tilbake til tråden etter hvert.

Ellers tar jeg den om jeg ikke får fatt i noen i 12mm til en grei pris :)
 
Tilbake
Topp