Spiralkjøler fra Ali Express

Dette er uhyre enkel teknologi. Det er bare to variabler. Lengde og diameter (indre/ytre/godstykkelse om du skal være pirkete).
Det er ingen fordel at kveilen er 'tett', dvs uten mellomrom mellom kveilene siden du da mister kjøle-flate. dette kan du lett fikse selv med å dra litt i kveilen.
Ser for meg helt ok ut. Veldig bra pris - dyr frakt...
 
Tenker jeg og.. Ser rakten er dyr. men er uansett ikke mer en 66,5dollar totalt. Ca 600kr ( 750inkludert mva). Synes ikke det er så galt for 15m rustfri kjøler. Mye dyrere her.
Var litt usikker på det tette mellomrommet, men det kan vel justeres selv om du sier :)

Kommer vel lengt med den for kjøling av ca 50l vørter da ?

Takk for svar :)
 
Tenker jeg og.. Ser rakten er dyr. men er uansett ikke mer en 66,5dollar totalt. Ca 600kr ( 750inkludert mva). Synes ikke det er så galt for 15m rustfri kjøler. Mye dyrere her.
Var litt usikker på det tette mellomrommet, men det kan vel justeres selv om du sier :)

Kommer vel lengt med den for kjøling av ca 50l vørter da ?

Takk for svar :)
Lett skeptisk til hvor tynn diameter røret er. 3/8" er ca. 10 mm. Som et tynt sugerør. Prøv å finne 1/2"
 
Du kan lage selv. Jeg kjøpte 15mm x 5m på biltema. De har plastisolasjon som må av, men så laget jeg spiral ved å bøye rundt et malingspann. Kjøler 25l fra kok til ca 20 grader på 20 min, så lenge jeg holder vørteren i bevegelse.
 
Tilbake
Topp