Miguel
Norbrygg-medlem
Jeg er sugen på en boilermaker. Men er en smule usikker på størrelsen jeg bør gå for. Enten 56 eller 78.
Brygger 25 liters batcher. Har 50l kokekjele. Nå mesker jeg i labbdunk.
Liker egentlig ikke tanken på at jeg brygger i plastikk. Dessuten er dunken for stor.
Jeg lider litt av mer/større er bedre (for da slipper jeg å oppgradere eller kjøpe mer senere). Men i dette tilfellet heller jeg mot 56 literen. Vil heller brygge oftere enn mer om gangen.
Har noen spørsmål:
Hvor mye dødrom er det under falskbunnen? Og hva er diameteren på 56 literen?
Er 56 liter fornuftig ifht 50 liter kok? Holder meg til 25 liters batcher i 90% av tilfellene. Kok er rundt 32-35 liter.
Kan jeg lage skamsterke øl (1.120ish) i denne med 25 liter i karet? Jeg antar iallfall det.
Diameteren er jeg litt opptatt av..
Brygger 25 liters batcher. Har 50l kokekjele. Nå mesker jeg i labbdunk.
Liker egentlig ikke tanken på at jeg brygger i plastikk. Dessuten er dunken for stor.
Jeg lider litt av mer/større er bedre (for da slipper jeg å oppgradere eller kjøpe mer senere). Men i dette tilfellet heller jeg mot 56 literen. Vil heller brygge oftere enn mer om gangen.
Har noen spørsmål:
Hvor mye dødrom er det under falskbunnen? Og hva er diameteren på 56 literen?
Er 56 liter fornuftig ifht 50 liter kok? Holder meg til 25 liters batcher i 90% av tilfellene. Kok er rundt 32-35 liter.
Kan jeg lage skamsterke øl (1.120ish) i denne med 25 liter i karet? Jeg antar iallfall det.
Diameteren er jeg litt opptatt av..