Tengel skrev:"3 x Tank type NC series, 18.9 liter, lid with burst devices, USED 75720790-19he 31,51 EUR 94,53 EUR"
Hva betyr lid with burst devices??
Hannaas skrev:
3 x Sponge rubber pellets 4 mm lines 78299984 0,15 EUR 0,45 EUR
runeni skrev:Hannaas skrev:
Hva er disse til?
Hannaas skrev:runeni skrev:Hannaas skrev:
Hva er disse til?
visstnok til å rengjøre innsiden av slanger.. Sannsynligvis helt unødvendig, men det hørtes morsomt ut og de kostet ikke så mye..
Ketil skrev:Jeg har ved et uhell, endt opp med noen fat uten sikkerhetsventil. Faktisk er jeg ganske fornøyd med dem. Da har man eliminert et mulig lekasjeproblem som kan dukke opp med ventil. Jeg har nå to lokk til fat, som lekker via ventilen. Sliter litt med å finne nye ventiler, men finner det vel et sted til slutt.
Når du kjøper uten sikkerhetsventil, følger det med en dings som du kan trykke ned på CO₂ inntaket på fatet. Det er måten du lufter de fatene på, og det fungere helt greit.
Tengel skrev:Takk.
Da ser det egentlig ut til at det er like greit å investere i noen av de rimeligere fatene uten sikkerhetsventil, jfr annen tråd her inne hvor det nevnes lekkasjeproblemer med nettopp denne ventilen.
Ketil skrev:Jeg har ved et uhell, endt opp med noen fat uten sikkerhetsventil. Faktisk er jeg ganske fornøyd med dem. Da har man eliminert et mulig lekasjeproblem som kan dukke opp med ventil. Jeg har nå to lokk til fat, som lekker via ventilen. Sliter litt med å finne nye ventiler, men finner det vel et sted til slutt.
Når du kjøper uten sikkerhetsventil, følger det med en dings som du kan trykke ned på CO₂ inntaket på fatet. Det er måten du lufter de fatene på, og det fungere helt greit.
Edit: Vet du om fatene du har bestilt er overhalt, skiftet pakninger etc. Eller bare trykktestet?
Martin.h skrev:Da har jeg fått nesten tilsvarende oppsett som Hannaas og det første jeg oppdager er at jeg trenger nye skiftenøkler.
Har lett litt rundt, og kan noen bekrefte dette:
- 22mm skiftenøkkel til ventilene på fatet?
- 26mm til muttern mellom regulator og CO₂-flaska?
Vil helst slippe å drasse med alt ned til butikken.
andyp skrev:En fra homebrewstuff (tappetårn/kraner/kjøler++) som stoppet i postens fortolling pga mangel på proforma-faktura (ligger sikkert i en lomme på pakka som de ikke har giddet å sjekke). Sendte bare inn e-posten med fakturainfo til samme epostadresse som deg, og denne ankommer meg i løpet av dagen.
Pakke nr 2 er fra Lund Teknik (2 kegs,regulator,sodastreamovegang++) og den står til "Importvudering" for øyeblikket. Så får vi se om jeg må ettersende noe info til posten Norge as der også :
Hannaas skrev:Tengel skrev:"3 x Tank type NC series, 18.9 liter, lid with burst devices, USED 75720790-19he 31,51 EUR 94,53 EUR"
Hva betyr lid with burst devices??
Fatene har lokk uten sikkerhetsventil, men de leveres med en liten dings som kan presses ned på ventilen for å slippe ut trykket. Jeg tror det er denne de mener. Regulatoren har sikkerhetsventil (3 bar), så det er ikke nødvendig på fatet, og med en slik "burst device" har man også mulighet til å lette på trykket tilsvarende lokk med sikkerhetsventil.
Har lagt ved et bilde hvor jeg har satt dingsen oppå den ene ventilen.
christoph skrev:Bestilte det samme.
Men tror jammen ikke jeg fikk med et slikt "Burst device". Noen som har mer info om hvordan disse fungerer ?
lmb skrev:Et spørsmål til disse "lid with burst device", hvordan får man tømt O₂ i "head space" med en slik burst device hvis man ikke får fylt på CO₂ og tømt samtidig?
Nå har ikke jeg kommet så langt at jeg har prøvd disse fatene, så dette er kun tankespinn. Ser for meg at du setter på trykk med CO₂, kobler fra tilførselen og tømmer headspace med dette redskapet. Det er litt mer tungvint enn med sikkerhetsventil, men hvis prosessen gjentas noen ganger blir vel resultatet det samme?lmb skrev:Et spørsmål til disse "lid with burst device", hvordan får man tømt O₂ i "head space" med en slik burst device hvis man ikke får fylt på CO₂ og tømt samtidig?