STC-1000

JMD

Skal kjøpe en stc-1000 for og få mer kontroll på gjæringstemperaturen .
Tanken var og bruke den sammen med ett varmebelte .
Ser det er flere typer sensorer til STC-1000.
Hvilken type sensor skal jeg gå for ?

Det følger med en svart liten sensor som funker greit

Jeg tror det er samme sensor på disse. Tror ikke bokstavene har noe med type sensor å gjøre.

Det viktigste er at du kjøper 220 volt versjonen med 2 relé

Har heller ikke hatt bruk for to rele sålangt. Enten står gjæringskaret i et kaldt rom og da har jeg brukt kun varmefunksjon, eller gjæringskaret står i et varmt rom inni et kaldt kjøleskap, da bruker jeg kun kjølefunksjon.

Du kan vel ikke bruke samme rele til både kjøling og varme selv om du bare har behov for den ene varianten? Må vel være to rele for å få til dette? Et for å styre varmebehovet og et for kjølebehov.

Det ser ut som at disse med kun ett relé kan styre både varme og kjøling. Det står ihvertfall "Heating and cooling control".
Det går sikkert an å stille det inn til det ene eller det andre. Og da har en vel det en trenger, uhyre sjelden en har behov for både kjøling og varme samtidig.
Har vel så vidt brukt det på vår og høst når temperaturen mellom natt/dag svinger på en sånn måte at romtemperaturen skifter mellom under/over ønsket temperatur.

Eg vil på stå at har ein mulighet så kjør begge deler for best mulig kontroll

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Det er helt unødvendig. Du vet temperaturen i rommet gjæringsskapet står i, hvis du skal gjære på en temperatur over det må det tilsettes varme, skal du gjære på lavere temperatur enn det er i rommet behøves kjøling. Hvis begge er innkoblet risikerer du at de to står og jobber mot hverandre.

Det er helt unødvendig. Du vet temperaturen i rommet gjæringsskapet står i, hvis du skal gjære på en temperatur over det må det tilsettes varme, skal du gjære på lavere temperatur enn det er i rommet behøves kjøling. Hvis begge er innkoblet risikerer du at de to står og jobber mot hverandre.
Det er berre tull. Har 5 gjæringsskap som er koblet med kjølig og varme. Dei fungerer perfekt og der er svert stabile tempratur I dei

Mitt gjæringskar hadde en tempsvingning på rundt 0,2 grader over og under. Alså et totalt tempsvinging på 0,4 grader uten varmeelement. Det synes jeg er helt innafor.

Det er berre tull. Har 5 gjæringsskap som er koblet med kjølig og varme. Dei fungerer perfekt og der er svert stabile tempratur I dei

Det er det nok, men hvis du mener at skapene veksler mellom varme/kjøling/varme/kjøling hele tiden så virker det litt unødvendig i mine øyne.
Men hvis det funker for deg så er det vel ok.

Det er det nok, men hvis du mener at skapene veksler mellom varme/kjøling/varme/kjøling hele tiden så virker det litt unødvendig i mine øyne.
Men hvis det funker for deg så er det vel ok.
Det er ikkje mykje dei slår inn. Våre gjærings skap står I ei normalt uoppvarma garasje. Så rom temperatur er det ikkje kontroll på:)

Tilbake
Topp