STC1000 skadelig for kjøleskap?

For å begrense at agregatet starter og stopper for ofte så legger du inn en forsinkelse på dette i menyen til STC-1000. Husker ikke nå hviket parameter det er , men det er det nok noen som kan svare på. Så svaret på spørsmålet ditt er vel tja, skaden kan i alle fall begrenses med denne forsinkelsen.

Parameteret er F4 som jeg har satt til max, 10 min. Standard verdi er 1 min.

Dette for å forhindre at kompressoren ikke tar kvelden.

Parameteret er F4 som jeg har satt til max, 10 min. Standard verdi er 1 min.

Dette for å forhindre at kompressoren ikke tar kvelden.
Ok, men antar du mener F3;) Betyr denne delayen at det går minimum 10 min mellom hver gang den slår seg inn?

Ja, selvsagt er det f3. F4 er kalibrering.
Delay på 10 min betyr at dersom temp går over set. temp så tar det 10 min. før kompressor slår seg inn.
Det sparer kjøleskapet for unødvendig gange.
Dersom du ikke setter inn 50 liter med væske som holder 25 grader og du setter stc til 6 grader. Det tar lang tid å kjøle ned væske så da vil kjøleskapet gå i dagesvis uten hvile. Så det er ikke bra.
Da er det bedre å gå stegvis ned i temp.

Jeg vil påstå STC-1000 får kjølekskapet til å leve lenger.

Et vanlig kjøleskap er ment å holde temp på 4-6 grader. Det må da ofte inn å jobbe for å holde den temperaturen.
Med STC-1000 og en gjæringstemp på 10-21 grader, er kjøleskapets motor mye sjeldnere i bruk.
Som det blir nevnt her. Har en et tomt kjøleskap, fyller det med varer som er 20 grader, og kjøleskapet skal ned til 4 grader, så jobber det non stop i timesvis og sliter på motoren.
Med STC-1000 legger du inn trappetrinn så motoren får hvile ofte. Først jobbe ned temperaturen 1 grad, så hvilke, så jobbe ned igjen, så hvile.

STC-1000 gjør i bunn og grunn at kjølekskapet oftere har fri, dermed varer lengre.

Tilbake
Topp