Stc1000+

Ett spørsmål. Jeg har fulgt handlelisten til msevland. Må arduinoen være koblet til en PC for å logge og publisere temperaturer? Eller kan jeg bygge inn en arduino i hvert kjøleskap jeg har.
 
@ Miguel
Wifi modul, så må du sende data til egen eller server i skyen. Serveren logger da data, og du kan presentere det som en graf.
Så 1 wifi modul pr arduino, så kan du plassere de i fryser og kjøleskap.
 
Har du ikke psu så kjøper du en. Har ikke sett på listen, men mange har slikt liggende i hjemmet.
 
På chipen står det følgende:
78346
8S003F3P6
PHL442Y
Arg så da er disse altså feil...
Ja da er to nye bestilt fra gadgetinfinite, Håpe de er rett da :)
Ja, det er desverre skivebom; men ikkje lenge siden eg fikk rett type fra gadgetinfinite, så håper det ordner seg!

Edit; er du bergenser av natur kan eg hoste opp to stk mens du venter; har ikkje fått montert de to siste enda og kommer nok til å ta sin tid..
 
Sist redigert:
@msevland
Hvor mange volt vil uno'en ha? Det stod ingenting i beskrivelsen hos ali
Unoen er ikke kresen på strøm :). Som jeg skrev i det (for) lange innlegget:
Arduinoen kan kjøres med batteri fra 7V til 12V, men den kjører også med USB fra pc. Skal jeg bare utføre noen småting, kobler jeg til et 9V batteri. Skal den stå og logge over tid, kobler jeg til en usb lader / mobillader.

... og som det ble sagt, kjører unoen helt uten bruk av pc. Du trenger kun pc når den skal tankes med riktig kode (sketch).
 
Jess. Topp, da er alt på vei i posten
Har tegningen over hvordan jeg har koblet sender og display, men koden er jeg enda ikke helt fornøyd med. Den fungerer 98%, men jeg skal lage en PING sjekk med reboot og automatisere oppkobling mot trådløst nett. Min wifi enhet fungerer da den casher denne informasjonen.
Sketchen min kommer straks den er endret
(Bildet er slettet da koblingene er endret)
 
Sist redigert:
Jeg bestilte ikke display.. Er det nødvendig? Får vel feedback på pc når jeg mater den?

Sorry alle spøramålene, dette er helt ny mark.
 
Jeg bestilte ikke display.. ...
Bare spør :)
Du trenger det ikke, men det gir en hyggelig tilbakemelding når jeg står på bryggerommet. Koden min oppdaterer web-oppslaget en gang hvert minutt, mens displayet oppdateres hvert 3. sekund med to desimaer etter komma... Tviler på at målingen er så nøyaktig, men med kun ett desimal var det så lite som skjedde... Har tatt meg i å bli stående og glo på displayet... lenge...
Jeg har nå en American IPA på gjæring, og som du kan se via lenken, har jeg hatt kommunikasjonsbrudd i går natt. Dette er grunnen til at jeg ikke legger ut koden / Sketchen enda. Jeg ønsker litt mer robust kode. Selve temperaturen styres av en STC-1000+ og blir ikke påvirket av eventuelle utfall av trådløs logging...
 
På det koblingsskjemaet ditt over ser jeg du har et ekstra brett bare for å koble og jumpe, trenger jeg det til wifi-modulen? Kan modulen festes på arduinoen? Eller er det greiest å bestille noen slike med en gang?
 
Jeg bruker Wago klemmer, men jeg har ikke det i tegneprogrammet. Wago holder også bedre...
 
Grunnen til at du har behov for et breadboard (brett), er at dersom du skal ha flere moduler (temp, lys, LCD, fuktighet, osv), trenger flere tilgang til den ene 3,3v eller den ene 5v utgangen (+andre ting).
Med brette blir det enkelt å koble sammen ting.
Dersom du bare skal lage loggeren, trenger du bare to Wagoklemmer.
Så det hele bunner ut i hva som er målet. Dersom det er en rimelig logger og muligheter for STC flashing, er oppskriften min tilstrekkelig. Dersom du blir interessert i dette, bør du kjøpe et starter kit
http://www.dx.com/s/arduino+starter+kit
Jeg har en metallkoffert fra Jula full av ting - også av ting jeg ikke bruker :)
http://www.jula.no/catalog/bygg-og-...aluminiumskofferter/aluminiumskoffert-663016/
 
Tilbake
Topp