Er nok ikke det, men takk for tilbudetJa, det er desverre skivebom; men ikkje lenge siden eg fikk rett type fra gadgetinfinite, så håper det ordner seg!
Edit; er du bergenser av natur kan eg hoste opp to stk mens du venter; har ikkje fått montert de to siste enda og kommer nok til å ta sin tid..
Jeg bestilte fra gadgetinfinite nå, håper de er rett De fire som er feil er kjøpt på Aliexpress.Hvor kjøpte du den fra? Jeg skulle akkurat bestille noen i backup fra der jeg fikk dem fra sist: gadgetinfinite, men dropper det dersom du fikk feil derfra nå...
..., og som du kan se via lenken, har jeg hatt kommunikasjonsbrudd i går natt. Dette er grunnen til at jeg ikke legger ut koden / Sketchen enda. Jeg ønsker litt mer robust kode....
Det var helt klart her det startet, men koden og koblingen fikk jeg aldri til og fungere på UNO. Jeg har derfor hentet deler av koden fra en rekke steder, samt kodet en del selv.
Det er skrevet mye om at ESP'n ikke kan kjøres med strøm direkte fra UNO'n. Etterhvert kom jeg over en del som hadde testet direkte, og jeg har ikke funnet noen som har fått enheter ødelagt. Vi snakker om svært rimelig utstyr, så jeg lot det stå til...Kan et problem være at du henter strøm til ESP8266 fra 3.3V porten på UNO'en? Den er oppgitt til å levere max 50mA, mens transceiveren trenger opptil 200mA ved sending.
Kult Den skal jeg se på. Jeg tror imidlertid ikke det er heng hos meg siden den rapporterer helt fint med endrede verdier på displayet. I tillegg ser jeg at WiFi modulen sender (blinker blått).Starter watchdog først i loopen. Hvis noe henger så går timeren ut og alt starter om igjen.
De kina-arduinoene mine tror eg har regulatorer som leverte 150mA på 3v3 rail; men mye rart fra kina ja, så helt klart noe å være obs på om ting ikkje oppfører seg! Om det ikkje er en sw bug, kan du sette på noe kondensatorer og se om det blir bedre av det.Kan et problem være at du henter strøm til ESP8266 fra 3.3V porten på UNO'en? Den er oppgitt til å levere max 50mA, mens transceiveren trenger opptil 200mA ved sending ( http://wiki.iteadstudio.com/ESP8266_Serial_WIFI_Module#Electronic_Characteristics ).
Takk for nyttig post; den wifi modulen var nytt for meg.
Det ser ikke helt ulikt ut det jeg kjøpte når jeg startet. Fin start. Deretter kjøpte jeg en hel haug med sensorer som jeg trolig ikke kommer til å få brukt forEr dette settet ok til å begynne med?.
http://www.thomassondesign.com/katalog/mina-kajaker/hunterOff Topic. Litt info om den kajakkbyggingen? Link?
Fin den der! Har ikke mye bilder fra mine, men bygde "plugg" i Divinycell og glass/epoxy. Så form, og noen båter. Her var vi fire stk om prosjektet (2 som jobba.., som vanlig).
Ser nå i ettertid at du også trenger en resistor på 4K7. Jeg trodde opprinnelig denne var en del av pakken når du bestilte DS18v20 prober, en der tok jeg feilEtt spørsmål. Jeg har fulgt handlelisten til msevland.