Dette får ikke jeg til å funke. Det vil si - jeg får til automatisk opplasting, men da blir det farenheitversjonen uansett. Merkelige greier. Flasher jeg som vanlig, så funker alt som det skal, men setter jeg denne til 1, så får jeg autoflash med Farenheit. Noen idé om hvorfor dette skjer?Automatisk Flash av STC-1000+ via Arduino uten PC
Ved å endre en '0' til '1' i koden, slipper man tilkobling av pc for flashing av STC. Man må naturligvis fremdeles ha en Arduino lastet med STC-1000+ sketchen, men koden lastes nå automatisk fra Arduino til STC straks det oppnås kontakt mellom enhetene.
Let etter følgende streng og bytt ut '0' med '1'
/* Set to 1 to enable automatic upload of Celsius version */
#define AUTOMATIC_UPLOAD_CELSIUS 1
Det er ikke AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT du setter som 1 ?Dette får ikke jeg til å funke. Det vil si - jeg får til automatisk opplasting, men da blir det farenheitversjonen uansett. Merkelige greier. Flasher jeg som vanlig, så funker alt som det skal, men setter jeg denne til 1, så får jeg autoflash med Farenheit. Noen idé om hvorfor dette skjer?
Måtte spørre.. Har ikke testet autoupload selv, men ser ikke noen logisk brist i koden umiddelbart..Nei, selvsagt ikke
#ifdef AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT
upload_hex_from_progmem(hex_fahrenheit);
upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_fahrenheit);
write_magic(STC1000P_MAGIC_F);
#else // AUTOMATIC_UPLOAD_CELSIUS
upload_hex_from_progmem(hex_celsius);
upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_celsius);
write_magic(STC1000P_MAGIC_C);
#endif
upload_hex_from_progmem(hex_celsius);
upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_celsius);
write_magic(STC1000P_MAGIC_C);